הפרעת קשב והיפראקטיביות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 95
שנת הגשה 2012
מספר מילים 722

תקציר העבודה

ממ"ן 11.

1 .  הסברים לשונות בדיווחי השכיחות של הפרעת ADHD  הם:
א.      העדר מבחן סטנדרטי- אבחון ההפרעה נעשה על ידי ראיונות של הורים, מורים והילד עצמו (מעל גיל 12). חלק מין המחקרים הלכו לפי ההגדרה של ה-DSM בו נכתב שעל הסימפטומים להופיע בשני תחומי חיים לפחות, כלומר עליהם להופיע גם בבית-דווח ההורים וגם בבית הספר-דווח המורים. במצב זה נראו שכיחויות נמוכות יותר להפרעה. חלק מין המחקרים, הסתפקו בדיווח של גורם אחד בלבד הורה או מורה על מנת להכניס את הילד לקבוצה בעלי ההפרעה במדגם שלהם. במצב זה נראו שכיחויות גדולות יותר של ההפרעה.
ב.      סף הסימפטומים המגדירים- חלק מהמחקרים קיימו את האבחון שלהם על פי DSM-3, וחלק על פי DSM-3-R. ב-DSM-3 הוגדרו קבוצות כגון: הפרעת קשב בלבד (ללא היפראקטיביות) והפרעת קשב והיפראקטיביות. מחקרים שפעלו על פי הגדרה זו …