יסודות השיווק סיכום כל השיעורים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 15355

תקציר העבודה

פרק ראשון- יסודות השיווק שלומי לחנה שעות קבלה
1 7:30-18:30 בחדר מרצים שבבניין מדעי המחשב בניין ג קומת קרקע חדר 107 בימי שני. ענת המתרגלת חדר 211 באותו יום מ-6 עד -7. אתר גלובס- מדור נתח שוק/דה מרקר/אולמרקטינג/הסטודנטים של שלמי לחנה בפייסבוק בחלק מהשאלות יהיה על דברים שקורים במציאות אז כדאי להתעדכן שיווק-היא פעילות ניהולית ואנושית שנועדה לאתר ולספק צרכים ורצונות ליחיד או לקבוצה באמצעות תהליך החליפין של מוצרים.
מחקר טופוגרפי- חקירה וצפייה בשטח.
המכירה- חלק מהתהליך השיווקי המתבטא בעיקר במו"מ לסגירת  העסקה. מגיע בד"כ לקראת סופו של התהליך השיווקי וגם לא האחרון. כמו שביעות רצון ושימור לקוח.
השיווק המודרני התפתח מסיבות הללו:
1.      מעבר משוק של ביקושים לשוק היצעים- יצרנים לעומת צרכנים, היצע שגדל עם השנים.
2.      שיפור באמצעי התחבורה- הימיים היבשתיים העברת סחורות.
3.      תקשורת- התקשורת הביאה לגידול הלקוחות ומצד שני לגידול בתחרות.
על הפירמה על מנת לשרוד ולצמוח בשוק התחרותי, נבחנת בין השאר ביכולת שלה לספק מוצרים ללקוחות ושוק המטרה, כששוק המטרה הזה הוא שוק משתנה ודינאמי.
המערכת השיווקית עוסקת ב: באיתור מוצרים, פיתוחם, תמחור,הצגת התועלות לפני הלקוחות, שכנוע הלקוחות לצריכת המוצרים, הפצת המוצרים בזמן ובמקום המתאימים ללקוחות, ושביעות רצון שלאחר הקנייה.
מושגים עיקריים צרכים- התחושה האנושית הגורמת לאדם להרגיש מחסור מסוים לפרטים בסיסיים כמו אוכל ובגדים וצרכים מורכבים כמו השתייכות.למשל: אוכל. הצרכים הם אוניברסאליים.
רצונות- ביטוי אישי ומעשי לסיפוק הצורך המעוצב על ידי התרבות, החברה והתפתחותו האישית של הפרט. למשל אני רוצה מקדונלדס לעומת אוכל סיני. הרצון מושפע מהסביבה התרבותית שבה אנו חיים. למשל חרדי וחילוני. יש מצב שבו המאפיינים האישיים שונים בין אנשים גם אם הסביבה שלהם זהה. למשל אחים, אחד יבחר בריאות כמכון כושר והשני כויטמינים.
ביקושים- רצונות אנושיים מגובים על ידי כוח קניה. כשיש מספיק אנשים שמוכנים לקנות. למשל יש לי כסף לקנות ארוחה.
כיצד ימומשו צרכיו ורצונותיו של הצרכן?
מוצרים- כל דבר המוצע לשוק לצרכי תשומת לב, רכישה, שימוש או צריכה ואשר עשוי למלא צרכים או רצונות.
ישנם 3 סוגים של מוצרים:
1.      סחורות- פיזית ומוחשית.
2.      שירותים-פעילויות או פתרונות המוצעים למכירה שאינם מוחשיים ואינם כוללים בעלות. כמו פסיכולוג.
3.      רעיון- זכויות יוצרים או סטארט אפ למשל.
מותג- שם, סמל שהמטרה שלו היא לזהות מוצר של פירמה הספציפית ולייחדה אל מול המתחרים, לבדל. למשל מותג קוקה קולה והמוצר קולה.
מי רוכש את המוצרים והמותגים:
1.      שוק- אוסף של קונים ומוכרים (ענף – יצרן. שוק-צרכן) מבצעים, עסקאות בצורה ישירה (קניה פנים מול פנים) או עקיפה (TV, טלפון).
           קהל השוק מחולק לשנים:
א.      קונים בפועל.
ב.       קונים פוטנציאליים/לקוח בכוח. או שהם אצל –