התנהגות ארגונית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 95
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1193

תקציר העבודה

שאלה 1: להלן המאפיינים של "חשיבת יחד" שמצאתי בטקסט: (מצאתי 6 מאפיינים) א)אשליית אי הפגיעות-"בשנים האחרונות חלה ירידה משמעותית במכירת כרטיסים ומינויים לתזמורת… ואולם תפיסה זו, שדבר לא יכול לערער על מעמדה של התזמורת נותר ללא שינוי" אנו רואים כאן אשליה שיוצרת אופטימיות שכל ההידרדרות הכלכלית כלל לא פוגעת במעמדה של התזמורת.
ב)צידוקים קבוצתיים- "חברי התזמורת הסבירו את הירידה בשלל סיבות שוליות: אולם קונצרטים מיושן, קשיי הדעה למשכן התזמורת וכו'.
כאן אנו רואים ניסיונות הסבר רציונליים לכאורה למצב המדרדר של התזמורת, קיימת כאן התעלמות מוחלטת מכל תמרורי האזהרה והנחה היסוד ששום דבר מכל זה לא יפגע בקבוצה נותר כמו שהוא.
ג)אמונה בלתי מתפשרת-"בקרב נגני התזמורת הפילהרמונית הלאומית התגבשה תפיסה כי הם הקובעים את מדד איכות המוסיקה הקלאסית בארץ, וכי כל הרכב מוזיקלי אחר הוא בבחינת צל חיוור של תזמורתם".
קיימת כאן תפיסה סטראוטיפית שבה התזמורות המתחרות שלנו היא כלל לא איום ואנחנו הם מובילי הדעה בכל מה שקשור למוסיקה קלאסית.
ה)צנזורה עצמית +אחדות דעים: "אע"פ שלכאורה כל חברי התזמורת התנגדו ליזומות מסוג זה, יוחאי העריך שלא מעט מנגני התזמורת הצעירים דווקא התלהבו מהתוכנית אך נמנעו מלהביע את תמיכתם בגלוי.