בקורס פסיכולוגיה חברתית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 834

תקציר העבודה

ממ"ן
1 1 להגשה בקורס: פסיכולוגיה חברתית. שאלה
1 : גורמים המשפיעים על ההתנהגות האנושית:
1.גורם תרבותי:
התרבות משפיעה על העצמי של האדם כי האדם גדל בתרבות מסוימת שמחנכת אותו לראות דברים מסוימים ולא דברים אחרים. כמו כן, הבדלים בין-תרבותיים הינם בעצם רעיונות מנוגדים (בין תרבות לתרבות) אשר משפיעים על ההתנהגות האנושית בחברה תרבותית מסוימת.

2 .גורם ביולוגי: הטענה היא שהטבע האנושי, אשר עובר בירושה מאדם לאדם, הינו תוצר של תהליך בו התכונות הבסיסיות אשר שרדו הינן תכונות המסייעות להישרדות אנושית, שכן התנהגותנו מונעת מנטיות גנטיות לתכונות מסוימות אשר מוטבעות בנו מלידה, ועברו תהליך של סינון על פי יעילותן לשרידתנו.
3 .גורם חברתי: בני אדם מגיבים לסביבתם המיידית. מסיבה זו, כוחו של מצב חברתי מסוים מניע את האדם להגיב לפעמים באופן המנוגד לעמדותיו המוצהרות. משתנים חברתיים גלובליים כגון שכבות, מעמדות ומוצא משפיעים ומעצבים את התנהגות האדם, את רגשותיו ואת דעותיו. שאלה
2 :
פרק 2 עוסק במושג העצמי החברתי- באופן בו אנו תופסים ומגדירים את עצמנו, ומגבשים את מושג העצמי שלנו.  לפי הפרק, מושג העצמי מושפע מגורמים רבים אשר בעצם מובילים לסכמת עצמי עמומה. מסיבה זו, ניתן לומר שהנחתם של החוקרים בנוגע לתפיסת מושג העצמי כ'עמום' תואמת את חומר הלימוד בפרק 2. שתי הדוגמאות להמחשת הטענה הן כדלקמן: