ייצוג ילדים פרסומות
מוסד לימוד | המכללה למינהל |
מקצוע | תקשורת |
מילות מפתח | חינוך, ייצוג, ילדים, מגדר, פרסום |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 7239 |
מספר מקורות | 15 |
תקציר העבודה
עבודה זו עוסקת בייצוגי ילדים בפרסומות, תוך ניסיון להעמיק בנושא ולהתמקד בתחום הייצוג המגדרי של ילדים בפרסומות. במסגרת המחקר נשאלה השאלה באיזה אופן מתקיימים ייצוגי מגדר בפרסומות בהשתתפות ילדים?תוך התייחסות למקרה בוחן: פרסומות לרשתות המזון 'שופרסל' ו'מגה' בשנים 2008-2012? מהחקר הביא להסקת המסקנות כי קיים ייצוג במידת מה של מאפיינים ותפיסות מגדריות מסורתיות בפרסומות בהן מוצגים ילדים, תוך הסמכות על אינטגרציה בין העולה מן השיח האקדמי בנושא לבין ממצאי המחקר הנוכחי.
בפרק הראשון, סקירת ספרות, אתן רקע ותשתית תיאורטית לנושא, וכן אפרט את העולה ממחקרים אקדמיים בנושא הייצוג המגדרי ותפיסות מציאות בכלל בתחום הפרסום לילדים.
הפרק השני, פרק המתודולוגיה, יפרט על שיטת המחקר והשערות המחקר הנוכחי הפרק השלישי, ניתוח וממצאים, יעסוק בהבאת הממצאים מניתוח התוכן במסגרת המחקר הנוכחי תוך ניתוחם וקישור ביניהם לבין הנושא הנחקר הפרק הרביעי, דיון ומסקנות, יהווה אינטגרציה בין העולה מסקירת הספרות האקדמית לבין העולה מניתוח הממצאים החדשים שנאספו במסגרת המחקר הפרק החמישי, סיכום, אבצע בדיקה האם נענתה שאלת המחקר ובאיזה אופן, והאם אוששו השערות המחקר.