פסיכולוגיה בחינוך

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 100
שנת הגשה 2011
מספר מילים 2059

תקציר העבודה

מטלת מנחה ממ"ן 11
הקורס: 101
5 – פסיכולוגיה בחינוך חומר הלימוד למטלה: גורמי הנעה ונספחים לסטטיסטיקה ולשיטות מחקר מספר השאלות: 3 משקל המטלה: 6
סמסטר: א 2012 מועד אחרון להגשה:
5 .11.2011
קיימות שתי חלופות להגשת מטלות:
שליחת מטלות באמצעות מערכת המטלות המקוונת באתר הבית של הקורס  שליחת מטלות באמצעות הדואר או הגשה ישירה למנחה במפגשי ההנחיה 
3 0 נקודות-  שאלה 1
6 נק') א. קראו את תיאור מחקרם של בקסטון ועמיתיו המופיע בספר הקורס בעמודים ) 75-76 במסגרת 1.8 , וקבעו אם מדובר במערך מחקר מיתאמי או מערך מחקר ניסויי.
נמקו קביעתכם.

6 נק') ב. הסבירו מהי השערת מחקר, ונסחו השערת מחקר המתאימה למחקרם של ) בקסטון ועמיתיו.

8 נק') ג. הסבירו מהו משתנה בלתי-תלוי ומהו משתנה תלוי, והדגימו מתוך ההשערה ) שניסחתם בסעיף ב' מהם המשתנים – הבלתי-תלוי והתלוי – בהשערה זו.
נמקו דבריכם.

1 0 נק') ד. הסבירו את הקשר האפשרי בין מסקנות המחקר של בסטון ועמיתיו לבין ) תהליכי למידה בכיתה.
בססו דבריכם על ממצא אמפירי מתוך חומר הלימוד העוסק בסקרנות.

4 0 נק'- שאלה 2
לפניכם מכתב שנשלח למדור יעוץ באחד עיתוני הנוער. המכתב מובא כלשונו, למעט השמטת פרטים מזהים. קראו את המכתב והשיבו על השאלות שבעקבותיו:
"יש לי בעיה שמטרידה אותי מתחילת השנה. בשנים הקודמות הייתי מרוצה מהישגיי הלימודיים למרות שלא הייתי 'משקיענית', אך השנה התחלפו הרבה מורים, התחלתי לצבור כשלונות ואיבדתי את הבטחון. פתאום נראה לי שאולי אני לא כל-כך מוצלחת בהשוואה לחברות שלי ובכלל. אני חוששת שאם אמשיך להיכשל לא אוכל להתקבל בעתיד ללימודי רפואה עליהם חלמתי כל חיי. שיעורי עזר לא באים בחשבון בגלל המצב הכלכלי של הורי. מה עושים?" 7 נק') א. הציגו את הנחות היסוד ואת שלבי מידרג המניעים בתיאוריה של מסלאו. )
1 2 נק') ב. הסבירו את דברי הכותבת על פי התיאוריה של מסלאו.
התייחסו בדבריכם ) להנחות היסוד של התיאוריה ולשלושה שלבים לפחות אשר מתקשרים למצבה כפי שמתואר בקטע. נמקו דבריכם.
9 נק') ג. הסבירו את המושגים הבאים: רמת שאיפה, דימוי עצמי, זרימה. )
1 2 נק') ד. הסבירו מהו הקשר האפשרי בין כל אחד מהמושגים שהצגתם בסעיף ג' לבין ) מצבה של הכותבת. נמקו דבריכם בהתבסס על שני ממצאים אמפיריים מתוך חומר הלימוד העוסק במושגים אלה ( 2 ממצאים בסך הכל).
 30 נקודות- שאלה 3
קראו  את המאמר "המשגה מחדש של רגש ושל הנעה ללמוד במגרות כיתתיות" – מאייר וטרנר – וענו על הסעיפים הבאים:
9 נק') א. הציגו בקצרה את שלוש המסגרות התיאורטיות לחקר רגשות בכיתה. )
2 1 נק') ב. כותבות המאמר מציינות כי הנעה ורגש פועלים באופן משולב ובו זמני.
) בחרו שני מניעים מתוך המניעים שלמדם בפרק זה והסבירו את הקשר ההדדי בין מניעים אלו לבין רגשות.