עבודת סיום קורס- דילמה בהוראת ילדים בעלי תסמונת ADHD

סוג העבודה
מקצוע
שנת הגשה 2011
מספר מילים 3576
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

דילמה בהוראת ילדים בעלי תסמונת ADHD מבנה העבודה:
1.      הקדמה
1
2 .      הבעיה –
2 –          2.1
תיאור הבעיה, הגדרתה וסיווגה לתחום המקצועי הרלוונטי
2 –          2.2
הצגת רקע עיוני העוסק בתחום הנ"ל ונותן מסגרת הבנה והמשגה לבעיה הנדונה
3 –          2.3
ניתוח הבעיה בהתבסס על הרקע הנ"ל 5
–          2.4
הצגת דרכי ההתמודדות בהם נקטתם ודרכי התמודדות חלופיות בהתבסס על הידע העיוני 7
3 .      סיכום ומסקנות  9
4 .      ביבליוגרפיה
1 1
–         תיאור, הגדרת וסיווג הבעיה,  אני מלמדת תלמידים עם בעיות קשב וריכוז , הפרעה זו מלווה הרבה פעמים עם בעיות נוספות כמו קשיי התארגנות, היפראקטיביות, אימפולסיביות ולקויות למידה.
תלמידים אלו הם בעלי אינטליגנציה נורמאלית ולפעמים עם יכולות גבוהות מהרגיל בתחומים מסוימים אבל הרבה פעמים תלמידים אלו אינם מצליחים בלימודים והישגיהם הלימודיים נמוכים מהרגיל.(ישנם תלמידים מאובחנים שהוריהם אינם מסכימים למתן ריטלין או תרופות אחרות).
הפרעת קשב וריכוז בעצם משפיעה באופן שלילי על כל אחד מהקריטריונים שמהם מורכב הציון.
תלמידים עם הפרעות קשב וריכוז אינם מסוגלים ללמוד כמו שצריך למבחנים ובחנים, שוכחים לעיתים קרובות להגיש עבודות בזמן (או בכלל) ובשיעורים אינם מצליחים להתרכז לאורך זמן, לא מצליחים לשמור על מחברות מסודרות עם כל החומר הלימודי.
הגדרת תופעת הפרעות הקשב וההיפר-אקטיביות– Attention Deficit Hyperactive Disorder – ADHD בספרות המקצועית (ביניהם-
2 007, Barkley; מרום, בר-סימן טוב,קרון וקורן,2006; מנור וטיאנו
2 005) היא זו של ליקוי התפתחותי בשליטה העצמית. להפרעת קשב וריכוז יש השלכות המשפיעות על כל תחומי  החיים – ביניהם הקוגניטיבי, הרגשי ,החברתי והמשפחתי והיא קיימת בקרב ילדים ומתבגרים הסובלים מקשיים כרוניים בקשב, ריכוז, אימפולסיביות והיפראקטיביות ,(מנור וטיאנו 2005).
אני נמצאת בדילמה כאשר עלי לתת ציונים לתלמידים בעלי הפרעות קשב, מצד אחד תלמידים אלו לרוב אינם מתפקידים בכיתה , אך מצד שני אני מבינה שברוב הפעמים הם אינם שולטים בכך ואינם אשמים בהפרעות ההתנהגות שלהם.  אבל בסופו של דבר (כמו רוב  המורים) כשאני נותנת את הציון בתעודה אני נותנת את הציון בדיוק לפי הקריטריונים הקיימים במסגרת הבית ספרית שאותם פירטתי.