פרוסמינר (ציון 94): מצלמת רפלקס דיגיטלית: מצלמת הוידאו החדשה (על השימוש במצלמת DSLR בסרטים קצרים, טלויזיה והוליווד)

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 4969
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

1 . מבוא
1.1   נושא המחקר             ברבעון האחרון של 2008 יצאו לשוק מצלמות ה-DSLR הראשונות שהיו מסוגלות לצלם וידאו בהפרדה גבוהה (HDSLR).
מצלמות אלו הביאו עמן בשורה בתחום הווידאו. בעבודתי אבדוק כיצד יכולת הווידאו במצלמת הרפלקס הדיגיטלית השפיעה ומשפיעה על היצירה הקולנועית; אבחן את השימוש בה כמגמה נקודתית חולפת או כתופעה מתרחבת. אתמקד בעיקר במצלמות הדיגיטליות של חברת "קאנון" שכן כיום היא מובילת השוק.
1.2   שאלת המחקר             האם השימוש במצלמת הDSLR מתרחב ולאילו תחומים, וכיצד מצלמה זו משפיעה על האסתטיקה הקולנועית החדשה אותה היא מביאה. מה הגורמים לשימוש הגובר במצלמתDSLR  על אף חסרונותיה, מה הם אותם חסרונות וכיצד מתגברים עליהם, ובאיזה אופן באים לידי ביטוי יתרונותיה בתחומים קולנועיים שונים.
1 .3   תזה             הטענה המרכזית אותה ארצה להוכיח היא כי יתרונות מצלמת הרפלקס הדיגיטלית משנים את חוקי המשחק בעשייה הקולנועית במגוון תחומים, והשימוש במצלמה זו מתרחב ובמגמת עלייה ממגוון סיבות – גם טכניות וגם אסתטיות.
1 .4   מתודולוגיה:
            אבסס את טענתי ע"י סקירת חתך רוחב מן התעשייה הקולנועית. אבחן תחילה את ראשית השימוש בסרטים קצרים אשר מתמקד בהבנה ראשונית של היתרונות ("ריברי") ושימוש ביתרונות פיזיים כמו משקל, גודל ויכולות אופטיות ("3 הדקות האחרונות"). אמשיך לקשיים בצילום סרט עצמאי באורך מלא ("רהיטים זעירים") ומשם אל עבר הטלוויזיה:
ניצול היתרונות והאיכויות של המצלמה להעברת המסר (פרק סיום העונה השישית בסדרה "האוס").
אסיים בהוליווד: שימוש ביתרונות הגודל בצילומים מורכבים ("127 שעות"), שימוש במצלמה כ-Crash Camera ("איירון מן"2), ושימושים מתקדמים ואסתטיקה חדשה ("אקט של גבורה"), עם מבט לעתיד.