ניהול אסטרטגי- מיקור חוץ בהודו וסין

מוסד לימוד
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 8027
מספר מקורות 57

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא  3
תופעת מיקור חוץ בעולם   4
מיקור חוץ בהודו 5
מיקור חוץ בסין 5
מיקור חוץ יתרונות וחסרונות.. 7
יתרונות מיקור חוץ  7
חסרונות מיקור חוץ  8
שרשרת הערך. 10 סוגי פעילויות החברה המוצאות למיקור חוץ. 11
משאבים, יכולות ויכולות ליבה.. 12
משאבים יכולות ויכולות ליבה של סין  והודו 13
ניתוח מודל היהלום של פורטר במזרח.. 17
נקודות חוזק וחולשה להוצאת פעילויות למיקור חוץ. 19
נקודות חוזק  19
נקודות חולשה   20 מדדים כמותיים ומדדים איכותיים.. 21
דיון בשאלת המחקר. 23
ביבליוגרפיה.. 27
   מבוא
בכלכלה העולמית הנוכחית, ובעידן המודרני , אחת האפשרויות העומדת בפני ארגונים המנסים להתמודד עם תחרות גוברת ועם השלכותיה, הינה השאיפה המתמדת לצבירת יתרונות תחרותיים. חשוב לחברות למצוא דרכים כדי להשיג יותר, עם כמה שפחות משאבים. למכור מוצרים ושירותים במחירים גבוהים יותר במקביל לרכוש מוצרים ושירותים במחירים הנמוכים ביותר. אחת הדרכים עבור חברה לעשות זאת היא באמצעות מיקור חוץ. צמצום עלויות לחברה, יכולה לשנות את מצבה בשוק לעומת מתחריה ובכך להשיג יתרון תחרותי ואף להשיג אסטרטגית מנהיגת בעלות(Ashish & Kathy, 2007) .
מיקור חוץ הינה שיטה ניהולית אשר באה לידי יישום בצורה רחבה ע"י חברות רבות לצורך שיפור תהליכי הפיתוח והניהול שלהם.
הסינרגיה הזאת תעזור לאירגונים לנהל את הסביבה העיסקית שלהם ולשנות תהליכים תעשיתיים בצורה חלקה יותר (Thongphon, 2011).
חברות מיישמות מיקור חוץ לעבודות מסויימות מתוך הארגון לחברות שמתמחות באותן עבודות.
מיקור חוץ נועד להעביר חלק מפעילויות הארגון לארגונים אחרים כדי להשיג ייצור יעיל יותר (Thongphon, 2011).
סקר Vendoro (“Offshore Outsourcing” world, 2004) חשף כי
4 5% מהנשאלים (5,231 מנהלים בצפון אמריקה ואירופה) הצביעו שאסטרטגיה של מיקור חוץ שלהם הצליחה לעומת 36% טענו שהיא נכשלה.
לצורך כך, שאלת המחקר של העבודה הנוכחית הינה: " האם קיים קשר חיובי בין מיקור חוץ לביצועים "  כלומר, האם חברה משיגה יתרון תחרותי על פני חברות אחרות בעת יישום מיקור חוץ והאם אסטרטגיה זו גורמת להצלחה חוץ ארגונית והשפעה על הסביבה הפנימית ותרבותית של הארגון.
מיקור חוץ- יכול להיות מוגדר כהעברת חלק או כל הפעילות הארגונית של החברה לספק חיצוני.
המשתנה הבלתי תלוי – אסטרטגים מיקור חוץ המשתנה התלוי –  ביצועים ביצועי החברה כיתרון תחרותי מול מתחריה איכות וייעול ייצור המוצרים שינוי מבני , תרבותי ופנים ארגוני  עבודה זו הינה עבודה איכותנית המבוססת על מחקרים ומאמרים שפורסמו בשנים 1989-2011
במטרה לעשות את הממצאים האקדמיים כדי להסביר את יעילותה של אסטרטגית מיקור חוץ בהיבט החיצוני והן בהיבט הפנים ארגוני.