ניהול מערכות טכנולוגיות מידע - סקירת חברה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2153
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

ניהול מערכות טכנולוגיות מידע מגיש:
מרצים:
עוזר הוראה:
תאריך הגשה:
05/12/2010 גלובליות הספק IBM הינה חברה גלובאלית, החברה כיום כוללת יותר מ-400 אלף עובדים בכ-200 מדינות בעולם, ניתן להבין מכך שחלקה של החברה בשוק הגלובאלי משמעותי מאוד, בנספח 1 ניתן לראות את החלוקה של הספק בעולם.
אם נכנס לאתר הבית של החברה ניתן לראות ליד שורת הכותרת של החברה כי ניתן לבחור את המדינה, אם נפתח את גולל נראה שקיימים למעלה מ120 מדינות לבחור ושפת האתר תשתנה בהתאם לשפה המקומית של המדינה בה נבחר.
מלבד שפת האתר משתנה גם יומן האירועים הפנימי לכל מדינה, רשימת מיקומי המשרדים והארגונים המקומיים להם תורמת החברה. כמו כן ניתן לראות שינוי בתכנים של אותה המדינה, כלומר חלוקת הקטגוריות ותתי-הקטגוריות שונה בין המדינות ולמעשה מותאמות ספציפית לכל מדינה, לפי העסקים בהם מחזיקה IBM באותה המדינה. בשנים האחרונות רכשה יבמ יותר מ-100 חברות בשווי כולל של יותר מ-20 מיליארד דולר בהן שלוש חברות ישראליות ועוד מספר חברות זרות שהיו להן מרכזי פיתוח בארץ.
יבמ פועלת בישראל משנת 1949 ומאז היא מעורה בפעילות בכל תחומי המשק והכלכלה בארץ.  כיום מעסיקה יבמ בישראל כ- 2000 עובדים בהם כ- 750 חוקרים ומפתחים בשלוש מעבדות:  מעבדת מחקר בחיפה שהינה הגדולה ביותר של יבמ מחוץ לארה"ב, מעבדת תוכנה בירושלים וברחובות ומעבדת מערכות וטכנולוגיה בת"א ובחיפה.  (yedatech).
לפי מספר המעבדות והעסקים שמחזיקה יבמ בארץ ניתן להבין כי היא דומיננטית בשוק הישראלי.
מאפיינים ארגוניים של הספק חברת IBM נוסדה …