סטארבקס

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 4647

תקציר העבודה

העבודה כוללת את תיאור החברה, דילמות אתיות, תיאור מחזיקי עניין וניתוח אסטרטגיות אחריות תאגידית.
תואר מוסמך במינהל עסקים מבוא לאתיקה ואחריות תאגידית ניתוח רשת בתי הקפה "סטארבקס"                                                                                                                                                    תוכן עניינים
תיאור התאגיד -3
הצגת הבעיה / הדילמה האתית –4-5
ניתוח מחזיקי עניין –6-11
ניתוח אסטרטגיית האחריות התאגידית של סטארבקס -11-מנהל עסקים הצעות לכיוונים אסטרטגיים חלופיים לפעילות האחריות התאגידית של סטארבקס–..משפטים-17
ביבליוגרפיה ..18-19

1 .      תיאור התאגיד היסטוריה:
רשת בתי הקפה "סטארבקס" הינה רשת בתי הקפה הגדולה בעולם. החברה נוסדה בשנת
1 971 ע"י שלושה שותפים: ג'רי בולדווין, זאב זיגל וגורדון בווקר. בשנת 1982 הצטרף אליהם היזם הווארד שולץ ובשנת 1987 הוא רכש את החברה משלושת שותפיו ומיתג אותה כ"סטארבקס".
הווארד מכהן כיום כנשיא החברה, כיו"ר הדירקטוריון וכמנכ"ל, ומנהל אותה מהמטה בסיאטל, ארה"ב.
תחום פעילות וקהל היעד:
סטארבקס היא רשת בתי קפה עולמית, הפונה בעיקר לצרכני הקפה, המעוניינים בשתייה חמה וקלה ומזון מהיר לדרך או לישיבה קצרה.
מוצרים ושירותים:
החברה מציעה מעל ל-30 סוגי תערובות קפה, מגוון תערובות תה, משקאות קרים, כריכים, סלטים   ומוצרים משלימים. בנוסף, סטארבקס מוכרת את מוצריה גם ברשתות קמעונאיות. נתונים מספריים:
נכון להיום, הרשת מונה כ-17,000 סניפים ב-55 מדינות ומעסיקה כ-משפטים0,000 עובדים. פריסה גלובאלית:
רב סניפי החברה ממוקמים בארה"ב, אך יש גם סניפים בקנדה, יפן, בריטניה, סין, דרום קוריאה, מקסיקו, טייוואן, הפיליפינים ותאילנד. בשנת 2001 פתחה סטארבקס שישה סניפים בישראל, אך כשלה בתחרות מול שאר בתי הקפה ונאלצה לסגור את עסקיה לאחר כשנתיים. חזון החברה:
"לעורר השראה ולהזין את רוח האדם – כל אדם, כל כוס קפה וכל שכונה".
סטארבקס שילבה הצהרה זו באסטרטגיה הכוללת שלה והיא חותרת לעמידה ביעד הזה באמצעות שילוב נושא האתיקה והאחריות התאגידית כחלק-