אסטרטגיה ומדיניות עסקית - ניתוח חברת HOT

תקציר העבודה

אסטרטגיה ומדיניות עסקית ניתוח חברת HOT .
הצגת החברה: תשתית הכבלים הוקמה בתחילת שנות ה-90 על ידי חברות הכבלים לצורך אספקת תשתית שירותי טלוויזיה רב ערוצית. בשנת 2001 הוחל מהלך של פתיחת שוק התקשורת לתחרות ותוקן חוק התקשורת.
הוט, הינה אחת מחברות התקשורת המובילות בישראל. החברה מציעה לקהל הרחב מוצרים ושירותים בארבעת התחומים הבאים: טלוויזיה רב-ערוצית, שירותי אינטרנט, טלפוניה קווית ותקשורת סלולארית.  הקבוצה פועלת באמצעות תאגידים מוחזקים, כולם בבעלותה המלאה במישרין או בעקיפין.
משרדיה הראשיים ממוקמים באזור התעשייה של קיבוץ יקום. בבעלות החברה כ-22
סניפים בארץ המעניקים שירות לקוחות ומוקדי שידורים. קבוצת הוט מעסיקה כ 4500 עובדים לא כולל עובדי קבלן. החברה נמצאת בשליטת קבוצת אלטיז בבעלות איש העסקים הצרפתי היהודי פטריק דרהי, שווי השוק של החברה 3.3 מיליארד שח נכון לאפריל 2012. הכנסה נכון ל 2011 3.37
מיליארד שח רווח 341
מיליון שח תחום פעילות:
ניתן לחלק את תחום פעילות החברה לשלושה תחומים מרכזים:
1 . שידורי טלוויזיה רב ערוצית – תחום השידורים למנויים בפריסה ארצית. תחום זה עבר בשנים האחרונות שינוים משמעותיים אשר הושפעו בין השאר משינוים טכנולוגים, שירותים חדשים ומגוונים, שינוים בדפוסי הצריכה והרגלי השימוש של הלקוחות. שוק הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל מונה כ-1.5
מיליון בתי אב, המהווים כ-72% מבתי האב במדינה. שוק זה רווי, לכן, משקיעה חברת הוט מאמצים רבים בהגדלת נפח הפעילות מול הלקוחות הקיימים על ידי הצעת תכנים מגוונים, ערוצים שונים מהעולם, שימוש בפיתוחים טכנולוגים (Hot Vod, Hot Magic,start over). החברה כפופה בתחום השידורים לחקיקה ענפה המסדירה את פעילות שוק התקשורת במדינה. פעילות החברה בתחום זה כפופה לפיקוחם של משרד התקשרות ושל המועצה לשידורי כבלים ולווין.
מנוייה של הוט מהווים כ 60% מנתח שוק הטלוויזיה הרב ערוצית.
בתחום האינטרנט הם …