עבודת גמר תואר שני מנה"ס שיווק

תקציר העבודה

תקציר מנהלים:
שוק הבירה בישראל עומד על כ- 850,000 הקטוליטר בשנה (בכל הקטוליטר 100 ליטר).
שוק הבירה מתחלק בין מותגים מקומיים (גולדסטאר ומכבי) ומותגים בינלאומיים (קרלסברג, טובורג, הייניקן וכו').
קרלסברג היא בירה בינלאומית מספר 2 בישראל עם נתח שוק של כ-22%. המותג המוביל הינו גולדסטאר, בירה ישראלית ותיקה עם נתח שוק של 32%.
שינויים בשוק הצרכנים בישראל וכן שינויים אצל המתחרים, מעמידים אתגרים חדשים בפני מבשלות בירה ישראל (מב"י) יצרנית ומשווקת קרלסברג בישראל.  גורם בעל השפעה מיוחדת הוא חבירתה של חברת הייניקן העולמית למתחרה העיקרי – טמפו, שכן בירה הייניקן נחשבת כמתחרה פוטנציאלית חזקה לקרלסברג.
שיתוף הפעולה בין הייניקן וטמפו מתקיים כבר מספר שנים אך לאחרונה הגדילה הייניקן את אחוזי הבעלות שלה בחברה, וטמפו אף מתכוננת לייצור מקומי של בירה הייניקן בישראל.
בעבודה זו ביצענו ניתוח מצב מעמיק עבור בירה קרלסברג, ניתוח שוק, ניתוח מיצובה של החברה בשוק וניתוח המתחרים. הצפנו את האתגרים העומדים בפני החברה, העלנו דרכי התמודדות אפשריות ופיתחנו לחברה מוצר חדש שיהיה משמעותי מבחינת מטרות החברה בנתח השוק, נפח המכירות והרווחיות ואולי אף יכנס לתוכנית השיווקית לשנת  2006.
בירה קרלסברג הינה הפרה החולבת של חברת מבשלות בירה ישראל , ולכן אנו מגישים הצעה למנכ"ל החברה לצורך הרחבת מותג קרלסברג ויצירת בירה קרלסברג ליים, בירה בתוספת לימון וסוכר. באמצעות הרחבת המותג אנו נגדיל את נתח השוק של המותג קרלסברג כולו תוך כדי נקיטת אמצעי זהירות והימנעות מתהליך קניבליזציה מהמותג המקורי, כשהמטרה היא השקת מותג משנה חדש והגדלת נתח השוק של המותג קרלסברג.
תוכנית השיווק תחל בשלב השקת המותג והחדרתו לשוק במהלך החצי שנה הראשונה של שנת 2006. השקת המותג תתבצע מיד לאחר חג הפסח, באמצעות קידום מכירות ופרסום מאסיבי בקמפיין טלוויזיה, עיתונות, שלטי חוצות ואינטרנט.
קידום מכירות מאסיבי נוסף יתקיים ב- 2 מועדים נוספים: לקראת הקיץ ולקראת החגים בחודש אוקטובר.
תקציב השיווק עומד על 9 מיליון ש"ח אשר הינו נגזרת מתהליך של החדרת מותג קרלסברג ליים לשוק והגעה לנתח שוק בשנה הראשונה של 1% ולאחר חמש שנים הגעה לנתח שוק של 7%.
אנו מבקשים לשמור את הפרויקט ברמת דיסקרטיות וסודיות מרבית על מנת למנוע הגעתו למתחרים.