מודל האובייקטיביות במבחן

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
שנת הגשה 2004
מספר מילים 3159
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

הפקולטה למדעי החברה החוג לתקשורת מודל האובייקטיביות במבחן מוגש במסגרת הקורס "גישות ומודלים בעיתונות" שנת הלימוד תשס"ד סמסטר ב' תאריך הגשה : 1.7.04
תוכן עמ'                                           נושא
2                                               מבוא
2                                              אובייקטיביות במישור הפילוסופי
4                                               אובייקטיביות עיתונאית 5                                              כלים לשמירה על אובייקטיביות 7                                              ביקורת על מודל האובייקטיביות 7                                              העיתונות החדשה
8                                              מסגור 9                                              סיכום
1 1                                             ביבליוגרפיה האובייקטיביות של העיתונות עומדת למשפט פעמים רבות. בכל אירוע חדשותי בעל משמעות עולה הטענה כאילו התקשורת מוטה לכוון זה או אחר. בישראל נשמעת פעמים רבות הטענה כי "התקשרות שמאלנית" ומנגד לה טוענים חוקרים ניאו מרקסיסטיים כי התקשורת מוטה ע"י שיקולים כלכליים. לצורך שמירה על האובייקטיביות שלהם, עיתונאים מנסים לנקוט בטכניקות שונות כדי "לטהר" את שמם ולהגן על המקצוע מכיוון שבלעדי האובייקטיביות לכאורה, לעיתונות אין הצדקה. כללים אלה התפתחו לידי מודל אשר נקרא מודל האובייקטיביות. במהלך העבודה יתואר מודל זה על יתרונותיו וחסרונותיו. אחת מההתפתחויות של מודל זה הוא מודל העיתונות החדשה אשר יושווה למודל הראשון וכמו כן, אנסה להציג מודל שלישי אשר הוא לדעתי הרלוונטי ביותר לדרך שבה העיתונות עובדת בימינו.