סמינריונית - דימוי המזרחי בתקשורת

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 8204
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

תוכן עניינים
        מבוא. 3
סקירת ספרות. 4-משפטים  פרסומות בהקשר החברתי – תרבותי 4
תרבות גבוהה- תרבות פופולארית 4
תרבות הצריכה. 5
מניפולציה או מינוף. 6
מה מכונן זהות גברית בפרסום. 6
דימוי הגבר במדיה. 7
הגבריות הקלאסית. 8
הגבר בפרסומות הישראליות 8
הגבר החדש.. 10 דימוי ושורשי המזרחיות במדיה 10 מהי מזרחיות 11
הסטריאוטיפ המזרחי 11
דימוי הגבר המזרחי במדיה בישראל 12
שימושי המדיה במזרחיות 12
דימוי ושורשי המזרחיות במדיה 13
יחסו של ההגמון לגבר המזרחי בישראל 13
תחילתו של השינוי 13
מתודולוגיה. מנהל עסקים-משפטים ניתוח טקסטים. משפטים-27
סיכום. 28
נספחים. 29-40 רשימה ביבליוגרפית. 41-42
מבוא
תפקידה של הפרסומת בהבניה ואישוש זהויות זכה לניתוח ומחקרים רבים בארץ וברחבי העולם , מחקרים אלו בדקו אמצעי תקשורת מרובים בהקשר של דימויים עדתיים ואתניות.
מטרת העבודה היא בחינה של השימושים בדימויים המזרחים כפי שקיימים בחברתנו והאופן בו המסרים מתפרשים בקרב הנמענים.
הבדיקה תבוצע באמצעות ניתוח טיפוסי הגבריות המזרחים המשתקפים בפרסומות הישראליות המופיעות בעיתונות הכתובה בשתי תקופות שונות – שנות השבעים לעומת שנות האלפיים כשהמטרה היא לבחון האם חל תהליך של טשטוש הדיכוטומיות בין מזרח למערב.
להשערתי ניתן יהיה להבחין בשינוי מינורי הנובע מהעובדה שהמוענים כיום מהווים דור שלישי "צברי" מובהק אולם יחד עם זאת הדמות הגברית המזרחית תיוותר נחותה יותר לעומת דמותו של הגבר הקלאסי המערבי ותוצג בהקשרים מסוימים המביעים תלות , רגש , פרימיטיביות ומקובעות .
באמצעות בידודו של תהליך השינוי המשתקף בתקשורת נוכל לבצע השלכה על המבנה החברתי שכן אלו קשורים קשרי עבותות .
באופן המתואר נוכל לבחון האם חל שינוי מבני עם חלוף הזמן בחברה , מה מהות השינוי, כיצד הוא משפיע על בני העדות המזרחיות ומהו המסר המתקבל בקרב הנמענים.