סמינריון סיום, ציון גבוה ביותר,-מה הקשר בין הון אנושי ומגדר והצלחת העסק

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 8437
מספר מקורות 24

תקציר העבודה

עבודה סמינריונית עיונית לדוגמא

1 .       תקציר
4
2 .       מבוא  הנושא הנחקר יזמות מטרת המחקר תרומה תיאורטית ויישומית של המחקר 5
3 .       סקירת ספרות מהי פעילות יזמות?
הצלחת עסק.
הון אנושי של יזם.
מגדר ויזמות קשר בין הון אנושי ומגדר ובין והצלחת עסק.
7

4 .       המסגרת התיאורטית סיכום הסקירה – המסגרת התיאורטית – רציונל המחקר המודל התיאורטי  הגדרת המשתנים התיאורטיים השערות המחקר משפטים 5.       השיטה המדגם   כלי המחקר מערך המחקר (הגדרת המשתנים וההשערות) שיטות הניתוח לבדיקת ההשערות
1 8
6 .       הממצאים   תאור אוכלוסיית המחקר – תכונות הרקע
תאור המשתנים הבלתי תלויים והתלויים בניית מדדי המחקר ותיאורם הממצאים לבדיקת השערות המחקר
1 9
7.       דיון ומסקנות
2 5
8 .       ביבליוגרפיה 
2 7
9.        נספחים
3 0 המחקר המוגש בזאת בודק את הקשר בין הון אנושי ומגדר והצלחת העסק ,הצלחה שהיא חשובה  לצמיחת המשק והורדת האבטלה בו הנובעת מקידום ועידוד עסקים קטנים. על פי התפיסה המקובלת במדינות מפותחות ומתפתחות העסקים הקטנים והבינוניים נחשבים כגורם מרכזי בצמיחת המשק וביצירת מקומות תעסוקה (Heilbrunn, 2004),(צדיק,
2 007) ולכן יש חשיבות להבנת הגורמים המשפיעים על הצלחתם. מטרת המחקר היא  לבדוק את הקשר בין הון אנושי ומגדר של יזם ובין הצלחת העסק.
המתודולוגיה הפעילה כלי המדידה הוא שאלון שהועבר ליזמים ובעלי עסקים קטנים באמצעות סטודנטים אשר השתתפו בסמינריון בחקר יזמות עסקית במכללת רופין.
השאלון עיבד שאלות הנוגעות להצלחת העסק: רווח, כמות מועסקים, כמות עובדים, הכנסה ממכירות וכמות לקוחות.
הממצאים העיקריים:
1.         ההשערה כי יימצא קשר חיובי בין ההון האנושי של בעל העסק ובין הצלחת העסק אוששה חלקית מאחר ומדדנו את ההון האנושי ע"י השכלה וניסיון קודם והשערה אחת מבין השתיים אוששה.
2.         ההשערה כי יימצא קשר חיובי בין רמת ההשכלה של בעל העסק ובין הצלחת העסק אוששה.
3.         ההשערה כי יימצא קשר חיובי בין ניסיון קודם של בעל העסק ובין הצלחת העסק לא אוששה.
4.         ההשערה כי יימצאו הבדלים במגדר ובין הצלחת העסק אוששה ונמצא כי גברים יזמים מצליחים יותר מנשים יזמות. בהתבסס על המחקרים בספרות המקצועית שבדקנו הון אנושי מסכם את התכונות האישיות של היזם שאינן מקושרות ישירות לתפקידו/ה כמייסד העסק,(Arribas & Villa,2007) ומוגדר כהשקעת הפרט בפרודוקטיביות אישית, יכולתו להוסיף ערך על ידי עשיית עבודה.
מצאנו כי מחקרים מציגים הגדרות שונות למושג הצלחת עסק ומראים כי יש גורמים כלליים המשפיעים עליה,(,Beaver(2002) ב 2004))  (Simpson et al.,ביניהם מדדו את ההצלחה דרך ביצועים , השגת מטרות, והתייחסות הבעלים להצלחתם.
במחקר הנוכחי התייחסנו להצלחת העסק על פי הודעת בעליו לגבי ארבעה מדדים הניתנים לכימות שהם רווח, מספר עובדים, מספר לקוחות והכנסה ממכירות, והתפתחותם על ציר הזמן. בכך נצמדנו למחקרים קודמים בהערכת הצלחת העסק על פי אומדן ותפיסת בעליו.