יזמות עסקית

מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2013
מספר מילים 7611
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

החלק הראשון: התאמת חברי הקבוצה ליזמות החלק ראשון: התאמת חברי הקבוצה ליזמות שם העסק:
extreme"" היזמים:
הדס פדלון (משה), מעין פרנג'י ושירן מגיד.
תחום העיסוק:
ביגוד סקי תיאור כללי:
עסק לייצור ושיווק מעילי סקי בארץ ובחו"ל, הפועל מתוך יישוב באר שבע שבדרום.
המעילים ייחודיים וניתנים להתאמה אישית גם מבחינת השימוש וגם מבחינת העיצוב שלהם.
לידת הרעיון העסקי:
היזמים הם חובבי סקי וספורט אתגרי וכן עוסקים בספורט, עובדים בעבודות מזדמנות המאפשרות להם למימון שכר לימודם. במהלך לימודיהם חשבו על ניצול הזדמנות של עיצוב מעיל המאפשר ויסות טמפרטורה ונידוף זיעה ובמקביל, עיצוב חדשני ואישי. בשל גדילה ביציאה לחופשות סקי העלו את הרעיון. הרעיון גובש בצורה משותפת ע"י היזמים בשנת 2012. הרעיון התגבש תוך מחשבה וניצול הזדמנות של עלייה בחובבי חופשות הסקי. הייתה מחשבה לגבי עיצוב חדשני ואישי שנוצרה ע"י מעין. הרצון העז שלה בעיצוב ואופנה זה מה שקידם את הרעיון לעיצוב החדשני. המחשבה לגבי נידוף הזיעה וויסות הטמפרטורה באה משירן אשר עוסק בספורט אתגרי בעצמו. בחירת הבד והכוונה ליצירת מוצר חדשני ואסתטי באה מהדס תוך כדי מחשבה על נוחות.
מאפיינים כיזמים: מעיין:
מתאימה לאפיון היזם של וויקהאם, במרביתו. v     עבודה קשה: מסורה  לעבודתה תוך איזון בחיים הפרטיים v     בעלת הנעה פנימית: שאפתנית, ממוקדת v     הצבת יעדים אישיים: מסמנת מטרות וחותרת להשגתן v     למידה מטעויות: מודה בכישלונותיה וטעויותיה תוך הנעה ללמוד מהן, v     אמונה במיזם: מודעת: רואה את המציאות בעיניים פקוחות. יודעת מתי לשנות גישה ומהות מיזם.
v     פתיחות לביקורת: יודעת להקשיב לביקורת תוך הפנמה וידע לעתיד. יודעת מהם כישוריה ואת הידע שלה בנושאים מסוימים, התייעצות עם גורמים הבכירים ממנה ומתן עצות וידע מהם.
v     אסרטיביות v     פתיחות לשינויים v     מחויבות לאחרים, לא אנוכית, יכולת להעריך תועלת מעובדיו הדס:
תומפסון מגדיר את היזם כ" אדם המבצע פעולה המשלבת השקעה עם נטילת סיכון לשם הקמת פעילות מסחרית כלשהי, יזם הוא אדם היוצר שינוי המחדש, מנצל הזדמנויות, בונה את המשאבים הדרושים למימוש רעיונותיו, יוצר ערך ללקוחות וגם לבעלי עניין האחרים. (תומפסון, 1999):
v     היכולת להיות ממוקדת ודבקה במטרותיה.
v     היכולת להיות יצירתית.
v     היכולת להיות בעלת שכנוע פנימי עמוק והערכה עצמית גבוה אך ללא אגו.
v     היכולת לעבוד עם ולנהל צוות.
v     היכולת להביא בחשבון את החברה/הקהילה כגורם בקבלת החלטותיה.
שירן:
שירן -מאול ומייפילד הגדירו את היזמות כתכונה שאינה אופיינית,  אלא תכונה נרכשת, אך גם הביאו מחקרים והוכחות על אנשים עם נטייה ליזום, מבלי להכיר את הטרמינולוגיה, אלא כצורך.  הם הביאו את התכונות הבאות שלדעתם נרכשם וחלקם מולדים : v     הייה בעל אמונה ברעיון ובעצמך – אם אני לא יאמין ברעיון שלי, למה שאחרים יאמינו בי? ?
v     העז לחלום – מציב מטרות אף שהן לא הגיוניות ומגשים את חלומותיו.
v     וודא שלרעיון שלך יש שוק – רכישת השכלה גבוהה בשיווק, רואה הזדמנות ומנצלה.
v     קדם רעיונות המעניינים אותך אישית- אני גולש באופן קבוע באתרי סקי.
v     בטחון עצמי – מאמין ברעיון שלו ובהצלחתו- מוקרן כלפי חוץ.
v     הסתכל על דברים בצורה פשוטה- פשוט מוכר יותר –Less Is More v     רואה את התמונה הגדולה ומשתדל לא להסתבך- אופטימי מטבעי.
v     יצירתיות- לספק את הצורך לשוק הנישה שלי בצורה יצירתית- עיצוב אישי וייחודי.