סימנים נוצריים בטרגדיות שקספיריות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2013
מספר מילים 4254
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

תוכן העניינים:
1.         מבוא –..3
2 .         רקע לתקופה האליזבטנית  במאה ה-16 באנגליה ובאירופה 4
2 .1       תנועת הרנסנס 5
2 .2       מעמד האישה 6
2 .3       שלטונה של אליזבת -..7
3 .         על המחבר ויליאם שקספיר –.8
4 .         מהי טרגדיה .11
5.    האלמנטים הנוצריים בטרגדיות של שקספיר .
13-17
סיכום -.18 ביבליוגרפיה –.20 מבוא
מקריאתי לכמה מחזות טרגיים ל שייקספיר ראיתי  שיש סימנים נוצריים שדבר עליהם שייקספיר באופן גלוי וסמוי ומצאתי לנכון לבדוק את מעורבות הכנסייה והדת הנוצרית  בטרגדיות שייקספירים כמו המלך ליר, המלט, רומיו ויוליה, מקבת, ואותלו.
            שמו של שייקספיר הולך לפניו וכל אחת מיצירותיו היא הנאה מעודנת לקורא. למדתי באוניברסיטה על תקופת הרנסנס וזה עזר לי בהבנת הרקע למחזות .
       שייקספיר הקדיש מאמץ להתקשר לנצרות, שבה הוא רואה את עצמו בחלק ממחזותיו כאיש של אלוהים, כמו ישו, שקרא  לנצרות ועודד זה, זה בא לידי ביטוי הנצרות ואת הרעיון של הנצרות בכתביו של שייקספיר ובכלל זה את התוכן של מחזותיו של אזכורים וציטוטים נוצריים  מספרי הקודש השונים, שייקספיר בחר את הנושאים והעלילות ודמויות של מחזותיו בזהירות, הוא כתב  על כך כדי להשיג כמה מטרות: מטרות מסע צלב מיסיונרית לשרת את האינטרס של קולוניאלי, המבוסס על תורה של מחשבה נוצרית.
במחקר מוצג דוגמאות רבות המראות מחשבה נוצרית של שייקספיר, שקוראות לאנשי מחזותיו להתנצר, כדי להיות שווים  בחייהם הרוחניים  והחברתיים והתנהגותיים, בגלל הדת. מחקרים מדעיים רבים מוכיחים שהכתיבה של שייקספיר נובע מאדיקות הנצרות אצלו, והאמונה שלו בנוצריות ובדתיות הנצרות .
            במהלך העבודה אכתוב  על שייקספיר ויצירתו, ובעיקר אתמקד ב שאלת המחקר שלי והיא: איך הצליח שייקספיר לגייס בכתיבה שלו את האלמנטים הנוצריים והאמונה שלו בנוצריות בטרגדיות שלו? ולחפש ציטוטים נוצריים במחזותיו, שהן מאפיינות את מחזותיו אשר הן רכש  הספרות האנגלית באופן כללי, ורכיבי המחשבה הנוצרית והתעניינות שייקספיר בדת הנוצרית והתעניינותו בה.