דימויי תקשורת בעיתונות החרדית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 6506
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תוכן העניינים
מבוא _______________________________________________ 2
רקע היסטורי __________________________________________ 4
רקע תיאורטי __________________________________________6
מתודה ______________________________________________  9
ממצאים,ניתוח ודיון ______________________________________12
סיכום _______________________________________________ 20 מקורות _______________________________________________ 22
תקציר- נושא גיוס המגזר הדתי והחרדי נהפך לנושא מרכזי מאז קום המדינה ועד היום. הנושא היווה תמיד גורם לסכסוך בחברה הישראלית כחלק מהשסע הדתי-חילוני, מבין השסעים השונים הקיימים בחברה הישראלית.
בתוך שסע זה, מהווה הגיוס לצבא גורם מרכזי וחשוב עליו יש מחלוקות רבות. לתקשורת ההמונים תפקיד חשוב וניכר ביישוב או בהחרפת הסכסוכים בין שני הצדדים המכירים זה את זה בעיקר דרך תיווכה של התקשורת. על כן, יש לה תפקיד מכריע בשליטה על חשיבתו ודעותיו של הציבור החילוני על הציבור החרדי וההיפך. התפקיד המרכזי של התקשורת הוא בהבאתם והצגתם של הדימויים שיש לצדדים אחד כלפי השני. דרך התקשורת, צורך הציבור את הידע שיש לו כלפי הצד השני.
שאלת המחקר הינה: כיצד סיקרו אמצעי תקשורת הכתובה במגזר החרדי, את הקמתה של "ועדת טל"?
השערתי במחקר שהתקשורת החרדית, כמו התקשורת החילונית, תסקר את הצד שלה באופן סובייקטיבי, תציג דימויים שליליים ותנסה כמה שיותר להביא להתרעמות כלפי כל צד שיביא טיעונים אשר לא פועלים בקנה אחד עם השקפת העולם החרדי כלפי הצבא.