תקשורת ודעת קהל סיכום כל הקורס
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | סיכום |
מקצוע | תקשורת |
קורס | תקשורת פוליטית בעידן הדיגיטלי |
מילות מפתח | אליאסוף, אליהו כץ-בורות קיבוצית, דיסוננס קוגניטיבי, הברמאס, התהוות ושינוי דעת קהל, מאמרים:טארד, מאמרים:פטנם, מודל סבירות עיבוד המידע, מודלך פסיכולוגי ומודלים תהליכיים, נואלה נוימן, ספירלת השתיקה נואלה נוימן, פופקין -הבוחר הרציונאלי......., תנאים ליצירת דעת קהל |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 11740 |
תקציר העבודה
תקשורת ודעת קהל – סיכום כל הקורס: פרק א:
· הגדרות ותנאים ליצירת דעת קהל · הגדרת המושג דעת קהל · מאמר של פטנם:"משחקים כדורת לבד" –ההון החברתי המידלדל של אמריקה · הברמאס:המרחב הציבורי · נינה אליאסוף: התכווצותו המסתורית של מעגל האכפתיות פרק ב- · התהוות דעה –מודלים סוציולוגיים+ מודלים פסיכולוגיים · מודלים תהליכיים: ספירלת השתיקה(נואלה נוימן) תפיסת הקהל הרציונאלי · תהליך שינוי דעה: מודל סבירות עיבוד המידע, תיאורית הדיסוננס הקוגניטיבי · טארד: הדעה והשיחה · אליזבט נואלה נויימן –דעת קהל ורציונאליות · מאמרו של אליהו כץ :פומביות ובורות קיבוצית · פופקין :הבוחר השקול (הרציונאלי) פרק ג- · חמשת המטאפורות של התקשורת · אסכולת הנושא העיקרי , אסכולת טביעת המסגרת,מסגרת אירועית ומסגרת נושאית · גמסון ומודליאני: "שיח תקשורת ודעת קהל בנושא כח גרעיני; גישה קונסטרוקציוניסטית" · הילגרטנה ובוסק :עלייתן ושקיעתן של סוגיות חברתיות,מודל הזירות הציבוריות · האלין :"תקשורת החדשות האמריקאית במבט ביקורתי" – סגנון הדיווח הטכני פרק ד- · מחזור התעניינות בסוגיה – דאונס +שלושת התנאים שצריכים להתקיים על מנת שסוגיה תזכה למחזור התעניינות שיטתי · בוסו: קביעת סדר היום הציבורי ,תקשורת ההמונים וגילוי הרעב באפריקה · השפעת המדיניות הציבורית על דעת הקהל:קיס פרק ה- · סקרים- סיבות להרבות בסקרים ,שימוש לא נכון בסקרים, אילוצים בתכנון הסקר, שלב ביצוע הסקר ועיבוד הנתונים, יתרונות וחסרונות של סקרים · "מדבר סקר תרחק ; הסיקור התקשורתי של סקרי בחירות בישראל" / וימן פרק ו- · המאמר: "מקוטבים אך מאוחדים ; דעת הקהל בישראל ביחס לתהליך אוסלו" / הרמן ויוכטמנייער · גדי וולפספלד –התקשורת והאינתיפאדה השנייה במבט ביקורתי · שמיר ושקאקי-תפיסות אינטרסנטיות של טרור בקרב ישראלים ופלשתינאים · בורות קיבוצית בישראל –שמיר ושמיר