התנהגות ארגונית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 2406

תקציר העבודה

ציון: 97
עבודה מצוינת! עליך להקפיד ולדייק יותר בציטוטים.
  ממ"ן 13
שאלה 1[m1]  נימוק ביסוס מאפיין מאפיין זה הינו מצב בו עולה בקבוצה תחושה שאם אף אחד לא מתנגד כנראה כולם מסכימים, ישנה תחושה שכולם חושבים אותו הדבר כיוון שאף אחד לא הביע דיעה שונה. כמו במקרה זה, ראשי הצוותים לא הביעו דיעה כיוון שהיו בטוחים שכולם חושבים אותו הדבר וכולם כבר היו עייפים.
"…כששאל עמוס את ראשי הצוותים מדוע לא העירו על כך, נענה שהם היו משוכנעים שאכן כולם חשו עייפות והעדות לכך הייתה שאף אחד לא הגיב" אשליה של אחדות דעים ותפיסת השתיקה כהסכמה במאפיין זה מתקיימות תפיסות סטריאוטיפיות, שלפיהן ה"יריב" פחות טוב או פחות מוסרי. כמו במקרה זה, ישנה תפיסה שכל האנשים מחוץ לפוליבר, בין היתר אנשי מקצוע כמו רופאים, הם ה"רעים" במצב והמטרה שלהם היא לנצח בכל מחיר גם אם יבוא על חשבון החברה שלנו וינצלו כל מידע שיביר להם לרעה, לשם גרימת נזק, ולא לטובה כפי שאנחנו מתכוונים לעשות.
"… הגיע הזמן שכבר תדע שאיננו סומכים אלא על עצמינו. אנחנו לא סומכים על כל אלה, והרופאים בכלל זה, שעלולים לנצל לרעה את המידע שאתה מנדב להם" אמונה בלתי מתפשרת במוסריות הקבוצה זהו מצב, בו התחושה הרווחת אצל חברי הקבוצע היא אופטימיות יתר. תמיד יהיה טוב ולא יכול להיות מצב בעייתי כלשהו שיידרוש התמודדות או שינוי מהותי. הקבוצה מאמינה שלא ייתכן שיהיה שינוי לרעה. כמו במקרה זה, ישנו בטחון מוחלט, "ללא צל צילו של חשש" שהחברה תפיד, או לא תצליח בדבר-מה.
"לא נראה לנו שיש צל צילו של חשש לפוליבר, לא עכשיו ולא בכלל, אפילו לא לאחר ההפסדים שייגרמו בעקבות הפצת המידע הבלתי אחראית שלך!" אשליית אי פגיעות זהו מקרה בו חבר קבוצה נמנע מלהביע את דעתו כיוון שהיא נוגדת את הדיעות או ההנחות הרווחות בקבוצה מפעת חשש מלחץ שעלול להיות מופעל עליו או הלחץ שאולי הוא לא מתאים לקבוצה. כמו במקרה זה, סביר להניח שאינו חושש מלחץ כלשהו שיופעל עליו, אך כיוון שבחברה לא אוהבים גילויי חולשה, ייתכן ומרגיש שהתנהגות מסוג זה תנכר אותו עוד יותר מהקבוצה, ייתכן שיתקל בלעג כתוצאה מכך. חש שייתכן וכלל לא מתאים לחטיבה זו של פוליבר.
"עמוס ידע שעליו להסתיר את עלבונו. בחטיבה לא אהבו עובדים המבטים גילויי חולשה[m2] " צנזורה עצמית …
 [m1]18 נקודות  [m2]אין כאן עדות לצנזורה עצמית. צנזורה עצמית נוגעת להימנעות ממסירת מידע, דיעה, עמדה, הנוגדים את אלה המקובלים על הקבוצה. אין מדובר על הימנעות רגשית