פסיכולוגיה בחינוך -!!!

תקציר העבודה

ממ"ן 12- פסיכולוגיה בחינוך:

1 .
א.
תופעת פיגמליון ב.
מבחן בינה מבחן וקסלר ג.
תופעת פיגמליון אכן תקדם תלמידים מחוננים, שכן המורים על סמך הנתונים של התלמידים יכולים לטפח את אותם תלמידים מחוננים ולקדם אותם. ניתן לראות גם ,כי ישנם ילדים מחוננים אשר אינם מקודמים או לא מאותגרים. נמצא כי ילדים מחוננים אשר השתעממו בשיעור התחילו לשאול שאלות שהטרידו את המורים. אותם תלמידים מחוננים ניסו לפתור בעיות בדרכים חדשות ובלתי מקובלות ומשום כך הם קיבלו תדמית של ילדים מציקים או מתגרים במתכוון. המורים, שנקלעו לעיתים למצבים מביכים בגלל השאלות החריפות הללו או שהתקשו להמשיך בשיעור עקב ההערות מסיחות הדעת, עלולים היו למתוח ביקורת על התנהגות הילד המחונן-..
2 .
א.
אדלטוצנטריות אתנוצנטריות דקונטקסטואליות אוניברסאליות ב.
הביקורת המשמעותית והמשכנעת ביותר של הגישה הסוציו- חברתית של פיאזה וויגוצקי היא האתנוצנטריות —

3 .
א.
הנחות הייסוד של פיאזה:
הנחות הייסוד של ויגוצקי: ב.
עפ"י הגישה הסביבתית אשר טוענת שכולנו נולדים שווים ומה שמשפיע על המשכל והאינטליגנציה זה בעצם הסביבה