דו"ח מעבדה בכימיה - קביעת ריכוז יוני הלידים בשיטות ארגנטומטריות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 2208

תקציר העבודה

ניסוי 4 – קביעת ריכוז יוני הלידים בשיטות ארגנטומטריות דו"ח מכין מטרות הניסוי- המטרה העיקרית הינה קביעה אנליטית של ריכוז יוני כסף ויוני הלידים בטיטרציה שיקוע.
בנוסף, הכרת הטכניקות והיתרונות של טיטרציה חוזרת.
מושגם מרכזיים- טיטרציות שיקוע- טיטרציה וולומטרית שהמיוחד בה הוא שאחד מתוצרי התגובה שוקע כמלח קשה תמס.
כך ניתן לקבוע כמותית אנליט על ידי שיקועו המלא עם מגיב ספציפי.
מסיסות- תכונה של חומר. חומר נקרא מסיס אם הוא עובר פירוק לחלקיקים (מולקולות או יונים) בחומר אחר- הממס. חומר המתפרק בקלות יקרא קל תמס וחומר שאינו מתפרק בקלות יקרא קשה תמס.
מכפלת מסיסות- המכפלה של ריכוזי יונים של חומר יוני (מלח) בתמיסה. בחישוב המכפלה, ריכוז כל מרכיב במלח  מועלה בחזקת היחס הסטויכומטרי שלו.
ספיחה- הידבקותם של אטומים, יונים, ביומולקולות או מולקולות גז, מוצק מומס או נוזל אל משטח. תהליך זה יוצר שכבה של חומר שמצטבר על המשטח.
אינדיקטור ספיחה- באינדיקטור זה התגובה הצבעונית המסמנת את נקודת הסוף, נגרמת עקב שינוי מטען על המשקע וספיחת האינדיקטור על פניו בנקודה בה שקעו כל היונים בתמיסה.
טיטרציה חוזרת- בשיטה זו מוסף מטוטר בעודף ידוע לתמיסת הטיטרציה ביחס לכמות המולארית של הנעלם בתמיסה. ובאמצעות טיטור העודף נוכל לחשב את ריכוז הנעלם.
קומפלקס אגרגציה- קומפלקס הוא מולקולה המורכבת מאטום או יון מרכזי, בדרך־כלל של מתכת, ומליגנדים המקושרים על ידי תרומה של זוג או מספר זוגות אלקטרונים של הליגנד לאטום או ליון המרכזי.
קומפלקס אגרגציה נוצר מהצטברות חלקיקים קומפלקסים רבים אחד לשני.
שיקוע משולב- שיקוע של חומר באמצעות שיקוע של חומר אחר.
משקע- מומס במצב מוצק בתמיסה הנוצר בתגובת שיקוע.
משקע קולואידי- מהווה תערובת בעלת תכונות מסוימות של התמיסה, מורכב מחלקיקים זעירים ביותר של חומר אחד …