מניעים של העוסקים בעבודה טיפולית: אלטרואיזם או נרקיסיזם בקרב עובדים סוציאליים ופסיכולוגים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1481
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

****העבודה כוללת הצעת מחקר בלבד – לא את המחקר עצמו!!! אלטרואיזם או נרקיסיזם  בקרב עובדים סוציאליים ופסיכולוגים הצעת מחקר נושא המחקר תקציר רקע
מטרת המחקר שיטת המחקר רקע- מבוא וסקירת ספרות ביקורתית שאלת המחקר והשערות המחקר חשיבות המחקר ביבליוגרפיה ראשונית על פניו נראה כי בני אדם המסייעים לזולת עושים זאת ללא כוונה של תועלת אישית, אולם תחום הפסיכולוגיה והעבודה הסוציאלית מלא בהזדמנויות לתועלת אישית, המטופלים בוטחים, מעריצים ויש אפילו כאלו הסוגדים למטפלים בהם, יש החוששים מפסיכולוגים ועובדים סוציאליים ומאמינים ביכולתם "לקרוא מחשבות" ולחשוף סודות בעזרת האינטליגנציה והמיומנויות המקצועיות שלהם.
"מה הם המניעים והסיפוק הלא מודעים של מי שהולך ללמוד מקצוע טיפולי?", שואל Barnett,( (2007
וממשיך ושואל:" מהו הצד המוצלל של אלטרואיזם וכיצד הוא יכול להשפיע על אשר מתרחש בחדר הטיפולים". מאמרו של Barnett,( (2007, שהצית בי את הרעיון לעבודה זו, מתבונן על הסיבות ועל ההתייחסויות הראשוניות של הסיבות לבחירת עבודה טיפולית כפסיכולוגיה.
שאלת המחקר:
האם המוטיבציה של אדם להיכנס לתחום הפסיכולוגיה והעבודה הסוציאלית נובעת ממניעים של אלטרואיזם או מתכונות אישיות של נרקיסיזם דהיינו , מצורך בעצמה, שליטה בסביבה וצורך בהכרת תודה של הסביבה הם המניעים לבחירת מקצוע טיפולי, כפסיכולוג או עובד סוציאלי?