התנהגות ארגונית

סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
מילות מפתח , ,
ציון 95
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1382

תקציר העבודה

ממ"ן 12
שאלה 1:
מסוגלות עצמית מושפעת מארבע מקורות:
א. מניסיון עבר מוצלח או כושל.
ציטוט: "ענבר לא הופתעה מהתנהגותו של איתן. הוא הפסיד לה בתחרות על תפקיד ראש האגף.." "דוחות הביקורת של האגף זו להערכה רבה.." הסבר: עבר מוצלח של ענבר, לא רק שהצליחה לנצח את איתן בתחרות אלא גם דוחות הביקורת שלה זכו להערכה רבה ועברו בהצלחה.
ב. למידה ממודל.
ציטוט: "נדב קדם לענבר כראש האגף , ובמידה רבה חב לה…לכן לא היה לה ספק כי בשל ההכשרה האישית שקיבלה מנדב…נוסף על ניסיונה הרב ועל כישוריה…היא תצטיין בתפקיד הנוכחי.." הסבר: ענבר בטוחה בכך שהיא תצליח בתפקיד כמו שנדב הצליח  ההצלחה שלו נמדדת בכך שהוא קיבל קידום בתפקיד אז קל וחומר שגם היא תצליח עוד בעיקר שיש לה ניסיון וכישורים.
ג.מהשפעה של דמויות משמעותיות בחיו של הפרט.
ציטוט: "אביה ניצול שואה…האיר לה את דרכה וסיפק השראה רבה והבנה כי כל קושי הוא יחסי…" הסבר: אביה של ענבר כפי שרואים היה דמות חשובה בחייה הוא סיפק לה השראה רבה, ולימד אותה שאסור לוותר וכי צריך להיאבק בהצלחה. הוא זה שגרם לה להמשיך הלאה ולהצליח.
ד. מעוררות ריגשית.
ציטוט: "היא ידעה כי מצב רוחה המרומם , שלוות נפשה ותכונתה שלא להתייאש סייעו לה…" הסבר: מצב רוחה של ענבר משפיע על הציפייה שלה להצליח, אנו רואים שהתכונות הללו סייעו לה להתמודד עם בעות קשות יותר.
שאלה 2:
צורך ענבר איתן הישג הישג גבוה ציטוט:
" שאיפתה של ענבר הייתה לפרוץ דרכים חדשות כדי להעמיק את הביקורת על מערכת הבטחון.." הסבר: את ענבר הניע הצורך העז לפרוץ דרכים חדשות ולהעמיק את הביקורת על המערכת הביטחון.
 הישג נמוך ציטוט:
"לא היו לו שום כוונות או רצונות להרחיב את גבולות התפקיד.." הסבר:
לאיתן צורך נמוך לקחת סיכונים  ולהתמודד עם יעדים מורכבים ומאתגרים.
התחברות התחברות גבוהה ציטוט:
"היא תמיד הופתעה לגלות עד כמה עובדיה מעריכים ומחבבים אותה..לעתים נתונה לעוינותו של הגורם המבוקר אך האוזן הקשבת לה זכו אצל ענבר, גם מילות העידוד.." הסבר: יחסים חברתיים ואהדה של עמיתים גבוה אצל ענבר.
התחברות נמוכה ציטוט: "אף אחד באגף לא אהבה או העריך את איתן…אני לא מחפש חברויות ולא שיאהבו אותי…" הסבר: צורך זה ביחסים חברתיים ובאהדה של עמיתים נמוך אצל איתן אנו מבינים שהוא אינו מחפש חברויות, מעניין אותו עבודה.
עצמה עצומה נמוכה ציטוט:
"היה מעוניין בתפקיד כדי להגדיל את הקף השליטה שלו ואת מספרם של הכפופים…לענבר לא היה בכך כל עניין" הסבר: צורך זה בשליטה באחרים ובניהולם היה נמוך אצל ענבר ולא היווה בסיס להנעתה עוצמה גבוהה ציטוט:
"איתן היה מעוניין בתפקיד כדי להגדיל את הקף השליטה שלו ואת מספרם של הכפופים למרותו…" הסבר: הצורך בשליטה באחרים ובניהולם היה גבוה אצל איתן ועל כן היווה בסיס להנעתו.
שאלה 3:
ניתוח המרכיבים במודל: ציפייה – עד כמה ענבר מאמינה שתוכל להשיג את המטרה המשנית? תכליתיות – האם לדעתה, יש קשר בין שתי המטרות (האם האחת דרושה לקיום השנייה, האם האחת מובילה לשנייה)? ערך – עד כמה המטרה הראשית חשובה לה? מאמץ – הביטוי ההתנהגותי – האם ענבר …