התנסות במחקר, רגרסיה וניתוח שונות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 22
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1682
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

ממ"ן 22
מבוא:
נתקלתם פעם במצב בו הרגשתם כי אתם לא מסוגלים להתרכז בדבר מה? או שמא אתם מרגישים במצב של תנועתיות יתר וחוסר סבלנות? ודאי שמתם לב לכך שיש התעסקות רבה, היום יותר מתמיד, סביב הנושא של הפרעת קשב וריכוז. לכל אחד מאיתנו יש מכר או מכרה שאובחנו, חשבו פעם לעבור אבחון, או להעביר את בנם/בתם באבחון כזה או אחר. ההתעסקות סביב נושא זה מעוררת סקרנות ועניין באבחנות, בהבדלים, בשונה ובדומה, בקרוב וברחוק שבין אנשים בעלי הפרעת ADHD לבין אנשים ללא הפרעה זו. לפיכך, מטרת מחקר זה הייתה לשאול האם קיים הבדל ברמת הביצוע במטלה תפיסתית פשוטה, כמו מטלת סטרופ, בין אנשים בעלי הפרעת ADHD, לבין אנשים שאינם בעלי הפרעה.
בניסויו הראשוני של החוקר ג'ון רידלי סטרופ משנת 1935, נמצא כי סטרופ בחן את ההשפעה של צבעי דיו תואמים על קריאת מילה בקול רם (מראה מקום). הוא השתמש בחמש מילות צבע ובצבעי הדיו התואמים שלהם, והמשתתפים התבקשו לקרוא את המילים בקול במהירות האפשרית וללא טעות. במחקרו מצא סטרופ כי אכן קיים פער בין זמן התגובה הנדרש לשיום צבע של מילות צבע תואמות לבין זמן התגובה הנדרש לשיום של מילות צבע שאינן תואמות, דהיינו כאשר התוכן והצבע זהים לעומת המצב בו הם שונים, נמצא פער העומד על כ- 47 שניות (MacLeod, 1991).   כיום המונח "אפקט סטרופ" מבטא את …