מבוא לאנתרופולוגיה + הערות מנחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
ציון 85
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2015
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

ממן 12 מבוא לאנתרופולוגיה
1 .
א.
ננסי צ'דורו תיארה והסבירה בעיות בהתפתחות הזהויות המגדריות בארה"ב. מהן הבעיות ומה ההסבר להן? על אילו שינויים בחברה ובמשפחה הייתה צ'ודורו ממליצה כדי למנוע בעיות אלו?
ב.
קראו את מחקרו של טורנבול על המבוטי ותארו את גידול הילדים בחברה זו. התייחסו רק לתנאים להתפתחות זהותם של בנות ובנים שצ'ודורו העמידה במרכז התיאוריה שלה.
ג.
לאור תיאור זה, האם צפוי שבני המבוטי יסבלו מן הבעיות שמהן סובלים בנים ובנות אמריקנים? נמקו את תשובותיכם.

2 .
א.
קראו את המאמר של בילו וענו על השאלות:
מה תפקיד שני טקסי גיל שלוש בחברה החרדית?
בכל אחד משני הטקסים האלה מודגשים כמה סמלים. מהם הסמלים ומה הם מסמלים?
מהן שתי הגישות התיאורטיות שבהן חקר בילו את הטקסים?
ב.
מהי התיאוריה של גילמור לגבי התבגרות של בנים? לאור תיאוריה זו, האם צפוי שהנערים החרדים המתוארים במאמר יסבלו מגבריות לא בטוחה?
נמקו.

3 .
א.
מהי הנחת ספיר ווורף? וייז'ביצקה היא אנתרופולוגית ובלשנית שנקודת המוצא שלה היא ב.
מה הייתה שאלת המחקר של וייז'ביצקה?
ג.
מה היו ממצאיה וכיצד הסבירה אותם? (תארו את שני ההסברים) לוייז'ביצקה היו שני ממצאים עיקיים במחקרה:
ד.
מתרגמת המאמר תרגמה את המונח גריף באמצעות המונחים "יגון" או "אבל". האם רגש היגון או האבל של דוברי עברית בעקבות מותו של אדם קרוב דומה לרגש הגריף של דוברי אנגלית? נמקו.