השפעת דמיון בין תמחורים על בחירה בשיתוף פעולה במשחק יחיד של דילמת האסיר. העבודה קיבלה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2010
מספר מילים 6266
מספר מקורות 25

תקציר העבודה

לסמינריון נוסף בפסיכולוגיה לחצו כאן

השפעת דמיון בין תמחורים על בחירה בשיתוף פעולה במשחק יחיד של דילמת האסיר, בתיווך תפיסת הדמיון בין שני המשתתפים במסגרת הסמינריון: "דמיון, שיתוף פעולה ותחרות" תאריך הגשה:  משפטים/09/2010 מאמר זה הביא לבחינה נוספת את תיאוריית הSERS, אשר מנבאת שיתוף פעולה כאשר המשתתפים תופסים את הדמיון ביניהם כעובר את הסף הקריטי של משחק דילמת האסיר (Fischer, 2009). המאמר חוקר את השפעתם של תמחורים דומים של משתתפים על הבחירה לשתף פעולה, דרך תפיסת הדמיון ביניהם, במשחק יחיד של דילמת האסיר. 66 נבדקים, מתוכם 32 גברים ו34 נשים, היו צריכים לתמחר 5 פריטים; הם חולקו רנדומאלית ל3 קבוצות בעלות רמות דמיון שונות בין התמחורים. ברמת הדמיון הנמוכה, הנבדקים קיבלו תמחור של יריב פיקטיבי, שתמחוריו היו שונים ב50% מתמחורו.
ברמת הדמיון הבינונית, התמחורים של היריב היו שונים ב
5 % מתמחור הנבדק, וברמת הדמיון הגבוהה, התמחורים של היריב היו שונים ב5% מתמחור הנבדק. השערתנו העיקרית הייתה כי רמת דמיון גבוהה יותר בין התמחורים תעלה את אחוזי שיתוף הפעולה במשחק יחיד של דילמת האסיר; כך, שכל שרמת הדמיון בין תמחור הנבדק ליריב הפיקטיבי, גבוהה יותר, כך מממוצע דירוגי הדמיון בין הנבדק ליריבו יהיו גבוהים יותר, מה שיביא לאחוזי שיתוף פעולה גבוהים יותר.
בנוסף שוער כי גברים יטו לשתף פעולה יותר מנשים, מעבר לרמות הדמיון. הממצאים איששו חלקית את ההשערה העיקרית ותמכו באופן מלא בהשערה לגבי ההבדלים בין המינים. לתוצאות אלו השלכות רבות על תרבות הצריכה, בכלל ועל השפעת ידע של מחירים, על הרצון לרכוש מוצר, כהבעת שיתוף פעולה של הצרכן, בפרט. כמו כן, המאמר נותן תמיכה נוספת לניבויים של תיאוריית ה.SERS