פרה סמינריון בנושא שינוי ביצוגי גבריות בפרסומות
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | תקשורת |
מילות מפתח | גבריות, הבניה, הגבר החדש, הגבר הישראלי, הורות, ייצוגי גבריות, ייצוגי נשים, פרסומות |
שנת הגשה | 2009 |
מספר מילים | 2227 |
מספר מקורות | 3 |
תקציר העבודה
שינוי בייצוגי גבריות בפרסומות בישראל –
2 009
בעבודה זו בכוונתי לבחון את השינוי בדימוי הגבר הישראלי החדש בפרסומות, כפי שהוא בא לביטוי בפרסומות של חברת לופה.
הייצוג המשפחתי בפרסומות מבוסס בד"כ על דמות האם שהיא הדמות המרכזית בפרסומות המשפחתיות. בניגוד לכך, בפרסומות של חברת לופה, הדמות המשפחתית היא הגבר.
"הגבר החדש" המוצג הוא איש משפחה, הוא חובב טבע, ספורט, רגיש ואוהב טבע.
שאלת המחקר – מהו דימוי הגבר הישראלי בפרסומת של חברת לופה? שיטת המחקר תהיה ניתוח סמיוטי לפי שיטתו של בארת – ניתוח התוכן יעשה עפ"י בארת (1977/2000)- הרטוריקה של הדימוי.
אתייחס לרמה הדנוטטיבית, הקונוטטיבית ולעיגון המסר באמצעות המסר הלשוני. בניתוח אתייחס לפרמטרים כמו, נוכחות, מיקום, תפקידים, סוג המוצר המתפרסם, דרך השכנוע, אופי התגמול המובטח בפרסומות המופיעים במחקרו של וימן. ואתייחס לתפקידי הגברים, כפי שהוצגו במחקרן של להב ולמיש.
העבודה קיבלה ציון גבוה על תוכן ומקוריות.