סמינריון : ההבדלים בין גברים ונשים רווקים ובזוגיות בישראל, בני 20–30, בשימוש באפליקציית Whatsapp

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 9545
מספר מקורות 19

תקציר העבודה

ההבדלים בין גברים ונשים רווקים ובזוגיות בישראל, בני 20–30, בשימוש באפליקציית Whatsapp שם הקורס ומספרו: תרבות, תקשורת ופנאי בישראל (10503) תוכן עניינים
תקציר 3
סקירת ספרות 4
            מבוגרים-צעירים –4
                הבדלים בין נשים וגברים בשימוש ברשתות חברתיות ..7
שימוש ברשתות חברתיות בקרב מבוגרים-צעירים – מחקרים קודמים –…10 שאלת מחקר ..משפטים מתודולוגיה -16
ממצאים –16
סיכום ודיון -29
ביבליוגרפיה …34
נספחים –..36
שאלון המחקר –…36
הצהרה על מקוריות העבודה .40             תקציר             אפליקציית Whatsapp הפכה תוך זמן קצר לפופולרית מאוד בקרב משתמשי הטלפונים החכמים, היא נמצאת במקום הראשון בהורדות מחנות האפליקציות ומוגדרת כרשת החברתית הגדולה בעולם. מחקר זה בדק את השימוש באפליקציית Whatsapp של סטודנטים מבוגרים-צעירים בישראל. נבדקו הבדלים בשימוש באפליקציית Whatsapp בין קבוצות סטטוס שונות – נשים רווקות, גברים רווקים, נשים בזוגיות וגברים בזוגיות. ההבדלים שנבדקו הם: זמן שימוש, מספר הקבוצות בהן משתתפים, מטרות השימוש, יתרונות האפליקציה, סוגי תקשורת בתקופה שקדמה לאפליקציית Whatsapp וקרבה לחברים ולקרובים דרך השימוש באפליקציה. נתונים על 86 איש שהשתתפו במחקר נאספו באמצעות שאלון שהופץ ברשת. מניתוח הממצאים עולה כי יש הבדלים בין הקבוצות בכמה היבטים: נשים רווקות מקדישות יותר זמן לשימוש באפליקציה, גברים בזוגיות משתמשים יותר בקבוצות. השימושים העיקריים של כל המשתתפים הם שיתוף קבצים ושיחות אקראיות, והמשיבים גם תופסים אותם כיתרונות לשימוש באפליקציה. מהממצאים עולה שנשים רווקות משתמשות באפליקציה, נוסף לשיתוף קבצים ולשיחות אקראיות, גם למטרת רכילות. נוסף על כך, נשים רווקות חושבות שהצורך בגישה לאינטרנט גם הוא יתרון, ונשים בזוגיות חושבות שהחיסכון הכספי הוא יתרון. סוגי התקשורת של כל המשתתפים לפני השימוש באפליקציה היו הודעות SMS ורשתות חברתיות. רוב המשיבים הרבו לתקשר באמצעות מפגשים פנים אל פנים, לבד מקבוצת הגברים הרווקים. כל המשיבים חושבים כי השימוש באפליקציה עוזר להם להתקרב לחברים, ונשים בזוגיות מאמינות כי השימוש באפליקציה גם עוזר להן להתקרב לבני משפחה. מהממצאים עולה כי הרוב הגדול של המשיבים משתמשים באפליקציה בעיקר למטרות חברתיות. נמצא רק מחקר אחד קודם שנערך בעולם על השימוש באפליקציית Whatsapp והמחקר שערכתי הוא הראשון שנערך בישראל ועל כן הוא חדשני. יש חשיבות למחקרים נוספים על השימוש באפליקציה בגלל הפופולריות הרבה שלה.