אתיקה בפרסום עבודת אמצע

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
ציון 93
שנת הגשה 2013
מספר מילים 942
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

תשובה לשאלה 1:
המדריך לכללי האתיקה של הרשות השנייה (2005) מציין כי כאשר מדובר בערוצים המסחריים המרכזיים בישראל (ערוץ
2 ו10) ישנה חשיבות מוגברת לתקנון זה מאחר והם משדרים לציבור בחינם ונתח הצפייה בהם גדול – ועל כן השפעתם על הנרחבת על החברה והתרבות בישראל. בשאלה זו אבחן את הפרסומת והאם יש לשדרה על פי תקנון האתיקה.
על פי סעיף 3 בתקנון האתיקה- כבוד האדם, ניתן לראות פגיעה בכבוד האדם וליתר דיוק- כבוד האישה כאשר היא מוצגת כאובייקט מיני בלבד (בג"ץ נטו מ.ע. סחר מזון בע"מ נ' הרשות השנייה).
מנגד ניתן לטעון כי כבוד הגבר נפגע בפרסומת זו כאשר הוא מוצג כיצור אשר כל עניינו הוא מין וסיפוק מיני והינו טיפש מידי מכדי להבחין בקיומו של המסך ובהיותה האישה בתוך מסך הטלוויזיה. כך, כפי שניתן לראות בסעיף 3א, האישה מוצגת כחפץ הזמין לשימוש בעוד הגבר מוצג כאדם נטול אישיות.
על פי תקנון האתיקה- טעם טוב, ניתן לראות כי הפרסומת חורגת מגבולות הטעם הטוב כאשר היא בוטה ונאמר בה בפירוש "הורד את בגדייך, …