מערכות תחבורה בזמן אמת
מוסד לימוד | מכון טכנולוגי חולון |
סוג העבודה | עבודת גמר |
מקצוע | הנדסה ותעשייה |
מילות מפתח | איתוראן, זמן אמת, מוטיבציה, תחבורה, תכנון תחבורה |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 17337 |
מספר מקורות | 17 |
תקציר העבודה
פרויקט מספר 202 -עבודת גמר למילוי חלקי של דרישות לתואר ראשון B.Sc. בניהול טכנולוגיה יולי 2012
תוכן עניינים
תקציר מנהלים
1 .1 המוטיבציה לפרויקט –..8-9
1 .2 עיקרי סקירת הספרות -…9-10
1 .3 מתודולוגיה -.11-12
1 .4 תוצאות 12
1 .5 דיון והמלצות -12-13
1 .6 סיכום ..13
מבוא
2.1 הארגון –.מנהל עסקים-משפטים
2 .2 חברות בת -.16-18
2 .3 הסביבה העסקית של חברת איתוראן
2 .3.1 סביבת המיקרו של איתוראן עפ"י מודל Porter 18-19
2 .3.2 סביבת המאקרו של איתוראן עפ"י מודלPorter 19-20
2 .3.3 תיאור הסביבה העסקית עפ"י מודל S.w.o.t .21-22
2 .4 תיאור הבעיה במצב הקיים 22-23
2 .5 מטרות הפרויקט –..23-24
2 .6 חשיבות הפרויקט ..24
2 .7 הערך המוסף מהפרויקט -…24
סקירת ספרות
3 .1 הקדמה 26
3 .2 GPS- מערכת מיקום גלובאלית –…26
3 .2.1 רכיבי המערכת –27-28
3 .2.2 פרישת לווייני הGPS -…28
3 .2.3 פעולות הGPS 29
3 .2.4 חידושים הנובעים משימוש בGPS 29-30
3 .2.5 שעון אטומי -30
3 .3 מערכת ניטור התנועה באיתוראן –.30
3 .3.1 יישום ה-Decell –..31
3 .3.2 פתרונות ומענה לצרכים –..31-32
3 .4 התחבורה הציבורית.
3.4.1 הקדמה –33
3 .4.2 נתיב תחבורה ציבורית -34
3 .4.3 מסלול תחבורה ציבורית –..34-35
3 .5 תיאור המצב הקיים בישראל –34-35
3 .5.1 מדיניות התחבורה הציבורית בישראל 36
3 .5.2 פיתוח אפליקציית "איפה – בוס" .36-37
3 .6 גלובליזציה ותחבורה- מחקרים בתחום
3 .6.1 פיתוח אלגוריתם לחיזוי זמני נסיעה בצ'נאי, הודו–38-39
3 .6.2 תעדוף תנועת תח"צ על פני כלי רכב פרטיים- לונדון–39-40
3 .6.3 חיזוי זרם התנועה בעזרת חיישני תנועה – תורכיה–..40-41
3.7 מערכות לניהול ציי רכב -41-42
מתודולוגיה
4 .1 הקדמה –43
4 .2 הגדרת זרם התנועה –43
4 .3 בחירת מקטע ניסוי –44
4 .4 ביצוע המדידות
4 .4.1 זמני המדידה -…45
4 .4.2
תאריכי המדידה -45
4 .4.3
אופי המדידה -…45
4.5 סנכרון מול תוכנת ה-Decell –46-47
4.6 פיתוח המודל האלגוריתמי …47
4 .7
בדיקת מובהקות -48
תוצאות הפרויקט 5.1 הקדמה -…49
5.2 תוצאות המדידה -.49-57
5.3 תוצאות מדידת הרמזורים –56-58
5.4 חישוב הפקטור –…58
5.5 טבלת חישוב תוצאות מעודכנת .59-66
5.6 המודל האלגוריתמי -..68
5.7 בדיקת מובהקות –69
5.7.1 תוצאות בדיקת המובהקות –…69-70 דיון וסיכום
6 .1 הקדמה -…70
6 .2 תוכנת הDecell – 70-71
6 .3 בחירת מקטע הניסוי …72
6 .4 מודל הפקטור –..73
6 .5 נתוני מדידות שלא הובאו לשימוש 73
6 .6 השפעת זמן ההמתנה ברמזור -.73
6 .7 השוואת התוצאות לתוצאות מחקרים בתחום–73-75
6 .8 סיכום .75-77
6 .9 המלצות למחקרי המשך -..76-77
7. מקורות –78-79
8 . נספחים -…80-92
רשימת טבלאות טבלה מס' 1 – דוגמא לטבלת סנכרון מתוכנת הDecell- טבלה מס' 2- תוצאות מדידה ראשונה 08/05/2012
טבלה מס' 3- תוצאות מדידה שנייה 09/05/2012
טבלה מס' 4- תוצאות מדידה שלישית משפטים/05/12
טבלה מס' -5 תוצאות מדידת הרמזורים במקטע טבלה מס' 6- זמן ההמתנה המשוער בכל רמזור במקטע הנמדד טבלה מס' 7 חישוב הזמנים החזויים מדידה ראשונה 08/05/2012
טבלה מס' 8- חישוב הזמנים החזויים מדידה שנייה 09/05/2012
טבלה מס' 9 חישוב הזמנים החזויים מדידה שלישית משפטים/05/2012
טבלה מס' 10: תוצאות מבחן tלמדגמים מזווגים לשוויון תוחלות טבלה מס' 11 : תוצאות הקורלציה של המבחן טבלה מס' 12: תוצאות בדיקת המובהקות רשימת תרשימים תרשים מס' 1- מבנה אירגוני חברת "איתוראן איתור ושליטה בע"מ" תרשים מס' 2 – פעולת מערכת מיקום לוויינית בכדור הארץ תרשים מס' 3: חישוב סטיית הזמן על ידי לוויין אחד תרשים מס' 4- דוגמא מפעולה הDecell- בפעולה תרשים מס' 5- אחוז שימוש סוגי התחבורה בישראל תרשים מס' 6- אלגוריתם החישוב במודל החיזוי תרשים מס' 7- הנחת המחק תהליך המדידה במודל החיזוי תרשים מס' 8- פעולת מערכת תיעדוף הנסיעה תרשים מס' 9- פריסה טיפוסית של מיקומי חיישנים תרשים מס' 10- מודל הרגרסיה לחיזוי תרשים מס' 11- המקטע הנמדד בחלוקה לתתי מקטעים תרשים מס' 12- התפלגות פעמון גאוס – תצפיות חריגות תקציר מנהלים בפרויקט זה בחרתי להתמקד בפיתוח מודל אלגוריתמי לחיזוי זמני נסיעה בזמן אמת , המתבסס על תוכנת הDecell- של חברת איתוראן "איתור ושליטה בע"מ".
אפתח בעובדות הבאות:
· בשנת
1 997 שוק התחבורה הציבורית נפתח לתחרות, שזו הובילה לעלייה בכמות משתמשי התחבורה הציבורית בישראל, אך קצב עליית הביקוש של המשתמשים היה נמוך מהצפוי.
· בחודש יולי 2012 התרחשה רפורמה בתחום התחבורה הציבורית בישראל שמטרתה הייתה לשפר את השירות למשתמשי התחבורה על מנת לצמצם את השימוש ברכב הפרטי.
· על פי תוצאות הסקר של מכון "רותם" %
6 2 מתושבי ישראל משתמשים ברכבם הפרטי לנסיעות עבודה ונסיעות פרטיות , לעומת % 16
בלבד במשתמשים בתחבורה הציבורית למטרות זהות.