פסיכולוגיה התפתחותית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 704

תקציר העבודה

בס"ד   מטלת מנחה (מנהל עסקים)     חומר לימוד: מאמר באנגלית      joint attention קורס: פסיכולוגיה התפתחותית.   תשובה 
1 :
 (ב)  joint attention – פרושו קשב משותף, קשב שמיוחס להתפתחות קוגנטיבית – חברתית ורכישת שפה. היכולת של התינוק להגיב ולעקוב אחר פעולותיו של אדם אחר ולשתף עימו פעולה: התינוק למעשה ממקד את תשומת לבו בהתאם להפניה (גם בלתי מילולית) שהוא מקבל מהמטפל: עוקב אחר מבטו ומסתכל לאותו כיוון, מביט לכיוונו, מצביע.
1 0/10 תשובה 2:
(א) 
3   הסוגים:
Initiates joint attention – יזום קשב משותף: תדירות יצירת קשר עין בזמן משחק בצעצוע, קשר עין לסרוגין בין הצעצוע לבוחן (המבוגר), הצבעה על צעצוע בחדר בו מתבצע ניסוי קשב משותף, התינוק משתף המבוגר במשחק ע"י הרמת הצעצוע לכיוונו.
Initiates behavior regulation – יזום התנהגות  מווסתת:  תדירות יצירת קשר עין עם האוביקט גם כאשר הוא מחוץ להישג ידו, הצבעה על אוביקטים, נתינת צעצוע לבוחן.
Responds to joint attention –  הענות לקשב משותף: אחוז הניסיונות שבהם התינוק עוקב אחר הבוחן (מפנה לכיוונו ראש ועיניים), וכמו כן עוקב אחר אצבעו של הבוחן.
משפטים/משפטים תשובה 3:
(א)  השערת המחקר: תינוקות שאובחנו עם דפוס היקשרות לא מאורגן יפתחו קשיים ביצירת קשב משותף, בהשוואה לתינוקות אחרים (שאף הם בסיכון גבוה).
10/10