כציד מפתחים מוטיבציה ללמדה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2013
מספר מילים 3029
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

אוריינות אקדמית מוטיבציה ללמידה כיצד מעוררים ומפתחים אותה. תוכן עניינים
תוכן עניינים מבוא   — 2
פתחיה -… 2
מהי מוטיבציה -.. 3
הגדרה חדשה –… 4
מוטיבציה פנימית וחיצונית בבית הספר .5
חוויות הכישלון והצלחה -…
6
אקלים כיתתי וסגנון הוראה –…7-8
סיכום .10-9
ביבליוגרפיה …11-12
מבוא
:
כשהייתי תלמיד בכיתה ז', הייתי מתאר  את המקצוע האהוב עלי : למשל "בטבע, כשאני לומד על המימן. אני יודע הרבה על המימן, ואני כל הזמן משתתף בשיעור, מצביע או כשעושים ניסויים, אני כבר יודע מה הניסוי, כי יש לי ספר של ניסויים אז כבר עשיתי הרבה ניסויים ואל מכיר למרות שתמיד אני לומד משהו חדש, זה לא שאם אני מכיר את החומר אך אני יודע את הכול, תמיד אני לומד משהו חדש, זה מה שכיף". אך בהיסטוריה, מקצוע שבו ציוני  הם בינוניים ומטה, התיאור שונה : "אני יכול להגיע לציונים קצת יותר טובים. אם אתחיל להקשיב, או שאפסיק להעביר פתקים באמצע השיעור זה תלוי רק בי. אני יכול להביא גם מאיות, אבל למי יש כוח זה רק בגלל הכוח זה קשור לרצון. זה לא שאני שוכח, אני לא כל כך רוצה, זה נמאס לשבת כל הזמן ורק להקשיב, וכל הזמן לשבת זה מעצבן" , זה ההד הפנימי שלי עד היום אני זוכר את השיעורים שאהבתי היה לי כיף לשבת וללמוד ,היה כיף לקבל ציון גבוהה ,למרות הרצון והדחף ללמוד הייתי תמיד מחפש המניע הפנימי שלי ומכוון אותי וכיום ידעתי שזה המוטיבציה ללמוד ,לכן החלטי לכתוב עבודה הזו על המוטיבציה ,מהי , כציד מעוררים ומפתחים אותה ? בעבודה הזו יש סריקה כללית להגדרת המוטיבציה , איך מעלים אותה , מהי מוטיבציה בלמידה ובמיוחד בבית הספר .