עבודה סמינריונית בנושא ליקויי למידה-הקשר בין ילדים ליקויי למידה לדיכאון וכיצד מטפלים בילדים אלו
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | ליקויי למידה |
שנת הגשה | 2013 |
מספר מילים | 10253 |
מספר מקורות | 60 |
תקציר העבודה
המחלקה לפסיכולוגיה מהו הקשר בין ילדים ליקויי למידה לדיכאון וכיצד מטפלים בילדים אלו?
עבודה סמינריונית בקורס נוירו פסיכולוגיה קוגניטיבית
1 0935
תאריך הגשה: מנהל עסקים/08/2013 תוכן עניינים
עמודים תקציר …3
סקירה ספרותית -.4
פרק
1 -5
פרק
2 -11
פרק
3 -.משפטים פרק
4 -.20 דיון -.26
ביבליוגרפיה –.30 תקציר המודעות בארץ ובעולם, לקשייהם של ילדים הסובלים מליקויי למידה, גוברת והולכת. גדלה גם ההבנה כי ליקויים אלו עלולים לפגוע בצורה חמורה באיכות החיים של הילד בהווה, ולהשפיע גם על התפתחות חייו בעתיד. המושג ליקויי למידה הוא מושג הכולל מגוון גדול של קשיים ותפקודים לקויים. קשיים אלו מלווים לעיתים קרובות בתחושה של כשלון מתמשך ותסכול לצד הניסיון להתמודד ולהתאמץ ללא הפסקה, דבר המוביל בסופו של דבר לדיכאון בקרב ילדים אלו. נושא מחקר זה הוא הצד הרגשי של לקויי למידה. לקות למידה היא הפרעה קוגניטיבית – נוירולוגית קבועה שלא ניתנת לריפויי , היא נמשכת לאורך כל חייו של האדם, ופוגעת בתפקודו גם בבגרות. יש לה השלכות רגשיות, חברתיות, התנהגותיות וקוגניטיביות. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון האם קיים קשר בין לקות הלמידה להפרעת הדיכאון אצל ילדים, וכמו כן להוסיף ידע למידע התיאורטי הקיים בתחום באמצעות הבנה מעמיקה של הקשר והגורמים לו. לצורך בדיקת הקשר נסקרו מאמרים שונים בתחום. הממצאים הראו כי אכן קיים קשר בין לקות הלמידה לדיכאון המתפתח אצל ילדים בעקבות התסכולים והקשיים שילדים ליקויי למידה חווים. נוסף לכך ילדים עם לקויות למידה דיווחו על תחושת דיכאון גבוהה יותר מאשר ילדים ללא הלקות (.(Margalit , 2006 יחד עם זאת הוצעו שיטות טיפול שונות שעשויות לשנות באופן משמעותי את מסלול חייהם של ילדים אלו ולקדם אותם לקראת התפתחות מוצלחת הן במישור הלימודי תעסוקתי והן במישור הרגשי . טיפול מתאים עשוי לסייע לאדם עם לקות למידה לבטא ידע ומיומנויות ולהגיע למיצוי טוב יותר של הפוטנציאל האישי שלו. נמצא כי הטיפול היעיל ביותר בדיכאון בקרב ילדים לקויות למידה הוא שילוב של גישות שונות וטיפולים שונים יחד (ארז,2005). לבסוף הוצעו מחקרי המשך למחקר הנוכחי יחד עם תרומתה של עבודה זו.