סמינריון , ציון גבוה ביותר, מחאה אזרחית בישראל : מחאת המגזר הערבי בישראל- חקר אירועי אוקטובר 2000

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 7081
מספר מקורות 18

תקציר העבודה

גורמים להצלחת מוצב במשימה בינלאומית- ציון 100 פרק      עמודים פרק עמודים תקציר
2 מבוא
2-3
השערת המחקר : הצלחת המוצב היא פונקציה של הכנתו על ידי החברה
3 הגדרה:הצלחת מוצב מהי?
4-6
הצלחת המוצב היא הצלחת החברה
6
6 -7
גורמים המשפיעים על הצלחת המוצב 7-12
         א.         גורמים חברתיים 7-9
         ב.         הכרת השפה של הארץ המארחת 9
          ג.          גורם בני הזוג ומשפחת המוצב 9-13
פעילויות החברה לקידום הצלחת המוצב מנהל עסקים-21
א.      שלב ההכנה של המוצב לקראת יציאתו למדינת היעד מנהל עסקים ב.      תכניות הכשרה ייחודיות לקראת יציאה למשימה מנהל עסקים-17
ג.        הדרכה בין – תרבותית-חברתית
1 7-18
ד.      לימוד שפה
1 8-19
ה.      הכשרה למנהיגות
1 9
ו.        הנחיה אישית במדינת היעד
1 9-20 ז.       הכשרה לתיאום גורמי הנעה
2 0 ח.      הכשרה לתיאום מבנה ארגוני 
2 0 ט.      הכשרת המשפחה על ידי החברה
2 0-21
י.        הפעלת החברה בתמיכה אישית שוטפת במוצב ובני משפחתו
2 1
סיכום, דיון ואישוש שאלת המחקר
2 1-22
ביבליוגרפיה
2 3-24
משתנה תלוי: הצלחת מוצב,לפי המונחים המוגדרים.
משתנה בלתי תלוי :
הכנת מחלקת משאבי אנוש בחברה את המוצב לפני השליחות לארץ היעד .
תהליך הגלובליזציה מתרחב תמידית והופך את השליחויות הבינלאומיות לבעלות חשיבות עליונה עבור ארגונים הפעילם גלובאלית.הסביבה העסקית הופכת יותר ויותר גלובאלית. מאפיין זה מעורר צורך במנהלים ועובדים המסוגלים לקחת על עצמם משימות במדינות זרות ולא רק במולדתם. משימות אלו עשויות להיות לטווח קצר להקמת מתקני הקמה או פרויקט קצר. אך, לעיתים קרובות המשימות גולשות מעבר לתקופה של שנה וכרוכות בשינוי מקום מגורים של העובד ובני משפחתו.
מבחינה כלכלית,עלות שהיית מוצב בחו"ל היא גבוהה, וכוללת עלות ישירה של הסתגלות ועלות עקיפה הכוללת גם את ההסתגלות הבעייתית של המשפחה שמשפיעה על תפקוד העובד לפעמים עד לכדי כישלון כל השליחות וחזרתו למדינת המוצא לאחר תקופה קצרה . עלות תקופת זמן זו מהווה עלות מיותרת לחברה . אינטרס החברה והעובד כאחד הוא אם כן לצמצם ככל הניתן את עלות ההסתגלות הזו וכך להפחית עלויות התאקלמות אחרות ולשפר את תוצאות המשימה. מדיניות ארגונית מקיפה, המבוססת על אסטרטגיית החברה ומטרותיה ומתחשבת בכל הגורמים שהועלו בסמינריון, יאפשרו לארגון למקסם את יכולותיו ולצמצם עלויות .רק ארגונים המבינים את כל "מעגל ההשמה של המוצב " ומעצבים את מדיניותם בהתאם, יוכלו להבטיח את הצלחתם בזירה הבינלאומית.
בסמינריון הראנו כיצד ההכשרה והתמיכה במוצב ובני משפחתו על ידי החברה השולחת היא קריטית להצלחה. הראנו בעבודה זו גורמים המשפיעים על הצלחת מוצב במשימתו, לפי ההגדרות שהצגנו, והעלנו את הדרכים בהן החברה השולחת את המוצב למשימתו יכולה להעצימו ולחזקו בכל הקשור לגורמים שנמנו.
כאמור, הכשרת מוצבים על ידי החברה לפני יציאתם למשימה במדינת היעד, בהתאם לנקודות ולגורמים הדרושים, אותם פירטנו בעבודה זו, תביא הן להעצמת העובד והן להעצמת החברה , תתרום לעמידת המוצב ביעדים שהחברה מייעדת לו, תביא להצלחתו ובכך להצלחת החברה השולחת אותו, תביא להעצמה וצמיחה של החברה.