לגדול עם טלוויזיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 90
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1282
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

ממ"ן 13 – לגדול עם טלוויזיה תקציר בלבד תשובה 1:
      א. הוכחה מחקרית לכך שטלוויזיה קשורה להישגים נמוכים בלימודים הוא מחקר שנעשה בשנות ה- 80 – מכון להערכת החינוך בארה"ב שבדק האם יש קשר , מתאם חיובי בין צפייה כבדה בטלוויזיה והישגים לימודיים נמוכים.
שיטות המחקר: בדקו חצי מיליון ילדים , כיתות ו + כיתה יב' , השוו בין שעות הצפייה שהילדים צפו בממוצע ליום ומה שהוריהם העידו שצפו לבין ההישגים הלימודיים שלהם.
תוצאות: נמצא מתאם חיובי בין התלמידים שיש להם הישגיים לימודיים נמוכים לבין צפייה מרובה בטלוויזיה.
המחקר עורר שאלה – מה זה אומר צפייה כבדה? במחקר חוזר המכון בדק משפטים,000 ילדים בכיתה ו' בלבד שהפעם מתייחסים למספר שעות הצפייה וגם מאפיינים דמוגרפיים וסוציו אקונומיים.
תוצאות:
1 . מספר השעות שממנו ואילך מורגשת ירידה בלימודים הוא 6 שעות בממוצע שקשה לומר שעצם הצפייה בטלוויזיה היא בעייתית , משום שהיקף שעות סביר יותר לא הוכיח צורה ודאית פגיעה בהישגיים לימודיים.
2. מאפיינים דמוגרפיים- בקרב אותם הילדים שצופים בלימודים הוא 6 שעות בטלוויזיה ביום, ילדים שהרקע הכלכלי שלהם היה גבוה, ההישגיים הלימודיים שלהם היו נמוכים במיוחד. כנראה הצפייה בטלוויזיה במשפחות ממעמד גבוה הצפייה בטלוויזיה מעידה על חסכים, מעורבות נמוכה של ההורים בילדים ולכן הטלוויזיה היא סוג של פיצוי על ההזנחה.
3. עבור ילדים שמגיעים מרקע כלכלי נמוך וצפו בטלוויזיה 3 שעות בלבד, ההישגיים הלימודיים שלהם בהרבה מאוד מקרים היה גבוה יותר מהממוצע, עור השכבות החלשות טווח מסוים של צפייה מוגבל מסייע להשלמת פערי ידע כמו שפה, ידע כלכלי, כשיש אינטראקציה עם ההורים , הדברים נלמדים ע"י ההורים ולא רק ע"י הטלוויזיה.