סקירת ספרות- האם השוק מגיב לאלמנט ההפתעה עם הכרזת רווח למניה בענף המזון?

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1701
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

סקירת ספרות השפעת הכרזת רווח על מחיר מניה  .Wang & Gu, (2009) ציינו כי משום שקיימת השפעה של הכרזות פירמות על מחירי מניות קיימת דרישה חוקית של רשויות הפיקוח על שוק ההון בסין, בה ניהלו את מחקרן, המווסתת את עיתויי פרסום ההכרזות.
כבר לפני שנים תיאוריית ההערכה הניחה כי קיים קשר בין רווחים ובין ערך המנייה וכמו כן, בעת הערכת שווי פירמות, מילר ומודליאני הניחו כי רכיב חשוב בקביעת ערך המניה תלוי ברווחי הפירמה ולפיכך ההנחה על קיומו של קשר זה הוא תנאי הכרחי בכדי שלרווחים יהיה תוכן אינפורמטיבי  בהקשר המניה  (Beaver ,1968).
ישנה עדות רבה (כמו Beaver,1968 ) המתעדת את השתנות מחירי המניות בזמן בו פירמות מכריזות על רווחים ומפרסמות את הדוחות הפיננסיים שלהן, אך ישנה גם עדות (כמו  (Ball and Brown,1968 כי מחירי המניות גם משקפים מאד את האינפורמציה החשבונאית של הפירמות לפני שהן מפרסמות דוחות פיננסים והכרזות על רווחים.
במאמר של Baber Chen & Kang,(2006) חוקרים את ההשלכות של ניהול הכנסות על ידי ניתוח תגובות מחירי מניות להודעות של הכרזות רווח רבעוניות.
במחקרם  Baber Chen & Kang,(2006) בודקים הכרזות רווח רבעוניות בין השנים 1993-1999 , מתוך מדגם שנלקח מתוך בסיס נתוני אנליסטים.