ג'נוסייד

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 15
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1604
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

שאלה 1
o   השלכת המצוקה והתסכול על גורמים חיצוניים חלשים ממנו. לרוב, ההנהגה מאמצת תאוריה זו על מנת לזרוע שנאה וחיזוק לתהליך הדה-הומניזציה.
ההוטו השתמשו בטוטסי כ"שעיר לעזאזל" מכמה סיבות:
§         ברואנדה שרר מצב כלכלי קשה. כ-80% מהאוכלוסייה חיה מתחת לקו העוני. המוני איכרים רעבו ללחם, וגם הכנסות האליטה נפגעו. שילוב כזה הוא שילוב קטלני שכן הוא יוצר לחצים "מלמעלה" והיענות "מלמטה" ל"פתרון קל" שקרי, כוחני ורצחני. שלטון ההוטו השתמש בטוטסי לשם הצדקת כישלונותיו הכלכליים והחברתיים. בני הטוטסי הוצגו כעשירים שאינם סובלים מהמצב, ואשר בעקבות שלטונם בעבר נוצר המצב הכלכלי הקשה בהווה. בפועל אמנם היו מעט בני טוטסי שמצבם היה קצת יותר טוב אך הרוב ישב בכפרים עם בני ההוטו ומצבם היה קשה גם כן.
§         שלטון ההוטו הצפוני, הרגיש מאוים ממפלגות ההוטו האופוזיציוניות. איום זה הועצם על ידי הסכם ארושה (1993), שכלל הקמת ממשלה רחבה יחד עם ה- RTF.
הפתרון היה הסתה של ההוטו שניסו להציג את המפלגות האופוזיציוניות כמשתפות פעולה עם "האויב הטוטסי", הסתה שאכן הביאה לפילוג מפלגות האופוזיציה. §         הסכם ארושה הוצג להמון ההוטו כדמוקרטיזציה שנכפתה עליהם והיא למעשה תחבולה להשתלטות הטוטסי, והעברת השלטון לידיו כפי שהיה בעבר.
§         ההוטו השתמשו במה שקורה בבורונדי, כהוכחה לכך שהטוטסי לא מסוגלים לשלוט יחד עם ההוטו. §         המלחמה עם ה- RPF, שהיה ארגון טוטסי, הביאה לכך שהטוטסי שחיו בשטח רואנדה נתפסו על ידי שלטון ההוטו כ"גיס חמישי". בנוסף, …