פסיכולוגיה בחינוך
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
מילות מפתח | פסיכולוגיה בחינוך |
שנת הגשה | 2013 |
מספר מילים | 1189 |
תקציר העבודה
ממן 11
שאלה 1:
א. רמת שאיפה- זוהי הנעה חיצונית שמקורה בגורמים חיצוניים ודינאמיים , בהם השאיפה להשיג משהו מסוים שהפרט החליט שהוא חשוב לו מאוד. זה יכול להיות הישג חומרי כמו ציון בבחינה מסוימת וזה יכול להיות גם הרצון לקבל תגובה כלשהי מהסביבה כמו הערכה מצד תמיד נשאף ליותר , וככל שיהיה לנו ניסיון מוצלח יותר באותה התנסות או בהתנסות דומה, כך רמת השאיפה בעתיד תהיה גבוהה יותר, ולהיפך.
דימוי עצמי- זוהי מערכת אמונות שיש לנו לגבי יכולותינו וכישורינו. מערכת זו היא יציבה והיא משפיעה מאוד על האופן שבו נתנהג ונגיב להצלחות וכישלונות בעתיד. אדם יכול לפתח דימוי עצמי בעקבות הערכות שהוא מקבל של אנשים משמעותיים לו ( הורים) או בעקבות השוואה חברתית עם אחרים ( עם בני גילו או אחים שלו) וגם על סמך תחושת יכולת ואמונה פנימית( שמושפעת מניסיון העבר שלילי/חיובי).
ב. דיון 1- רמת שאיפה: "קליעה לשאיפה" – ניסוי בו התבקש הנבדק לקלוע למטרה במשך 10 סיבובים, כאשר בין סיבוב לסיבוב הוא התבקש להעריך כמה קליעות יצליח להשיג בסיבוב הבא. הממצאים הראו כי רמת השאיפה השתנתה …