כיצד נשירה מבית הספר עשויה להוביל לאובדנות בקרב בני נוער.

תקציר העבודה

פרו- סמינריון בנושא "כיצד נשירה מבית הספר עשויה להוביל לאובדנות בקרב בני נוער".
                                                                                                                      תוכן עניינים
  מבוא                                          3                  פרק ראשון – רקע המתייחס לנושא האלימות          4-5           פרק שני- תופעת הנשירה של בני נוער מבתי הספר6-7                    פרק שלישי – אובדנות בקרב בני נוער           8-9                   פרק רביעי – הקשר בין נשירה מבית הספר, גורמי סיכון      ואובדנות בקרב בני נוער      10                                       סיכום                                              11                                 ביבליוגרפיה              12                                                                                                                                                                    מבוא
עבודה זו, תעסוק בתופעות האלימות והנשירה מבית הספר שגורמות לאובדנות. בתחילת העבודה יוצג רקע
המתייחס לתופעת האלימות, מאפייניה וגורמיה. וכמו כן, תוצג תופעת הנשירה של בני הנוער מבתי הספר. לאחרונה מתפשטות התופעות האלה בעולם בכלל ובקרב בני הנוער בפרט, וגם תופעת הנשירה הבית ספרית בקרב בני נוער כך שצריך לטפל בתופעות האלה.
תופעת הנשירה ממסגרות שונות הינה תופעה ידועה וקיימת בחברה. תופעה זו היא תופעה חברתית מורכבת ורבת פנים שרק מכלול משתנים וגורמים יכולים להסביר אותה. הנשירה ממסגרות, ובמיוחד ממסגרת חינוכית, בין אם היא סמויה או גלויה, פוגעת בהתפתחותו התקינה של הנושר, במקרה שלנו זה בני הנוער, מהווה סיכון וגורמת לניתוק כמעט מוחלט מהחברה הסובבת אותו ולבסוף, בחלק מהמקרים גורמת לאובדנות, תופעה הנגרמת לעיתים בגלל הנשירה ממערכת והרגשת ניתוק אחת מסיבות האובדנות, היא תפקוד לקויי או היעדר תפקוד מבחינה חברתית, מה שמאפיין את הנוער הנושר.
עבודתנו מורכבת מארבעה פרקים מקוצרים, פרק ראשון: רקע המתייחס לנושא האלימות, פרק שני: תופעת הנשירה של בני נוער מבתי הספר, פרק שלישי: אובדנות בקרב בני נוער, פרק רביעי: הקשר בין נשירה מבית הספר, גורמי סיכון ואובדנות בקרב בני נוער. ובסוף העבודה סיכום על התופעות ובבליוגרפיה.