אסטרטגיה עסקית תחרותית + הגשת נושא לממ"ן מסכם ומאמר

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח
ציון 93
שנת הגשה 2013
מספר מילים 2286
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) 11- הצעה לפרוייקט מסכם ( ממ"ן 14 ) הקורס: 13015 – אסטרטגיה עסקית תחרותית סמסטר: 2014א סודה סטרים :
ממי ברז פשוטים זרם לו רעיון עסקי מבריק. סודה סטרים הפכה רעיון קיים לתפיסה עסקית דינאמית ותוססת: מכשירי סודה סטרים הופכים מי ברז קולחים למי סודה תוססים ומרעננים, ועל ידי הוספת אחד ממגוון הסירופים של סודה סטרים פותחים פתח לעולם נפלא של משקאות קלים ותוססים במגוון טעמים. היישום המיוחד הפך את מכשיר סודה סטרים תוך שנים ספורות למוצר הגדול ביותר בעולם להכנת משקאות מוגזים בבית.
רקע :
מכשיר הסודה סטרים הומצא בלונדון ב – 1903 והיה בבעלות חברת W&A Gilbey , בתחילתו מותג המוצר כמוצר יוקרתי ונמכר לשכבות הגבוהות בבריטניה לרבות משפחת המלוכה. בשנות ה- 20 של המאה הקודמת החל שיווק הסירופים בטעמים שונים כמוצר משלים למכשיר. ב-  1955 החל שיווק המכשיר להכנת המשקאות המוגזים לשימוש ביתי. בשנות ה – 80 הפכה חברת סודה סטרים לחברת בת של שוופס הבריטית. סודה סטרים שווק ברחבי העולם לרבות אוסטרליה, ניוזילנד וגרמניה.
ב -1978 הובאה סודה סטרים לישראל ע"י יזם בריטי יהודי שהחל להפיץ את המוצר בישראל. לאחר סכסוך עסקי של הזכיין הישראלי עם החברה הבריטית הוקם בארץ מפעל "סודה קלאב", "סודה קלאב" התחרתה בארץ בסודה סטרים ופעלה בשוק העולמי כמתחרה לסודה סטרים הבריטית.
ב -1998 רכשה חברת סודה קלאב הישראלית את …