מבוא לפסיכולוגיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1422

תקציר העבודה

בס"ד   תקציר מטלת מנחה  13  מבוא לפסיכולוגיה    תשובה 
1 :
(א)  ".אתה מחפש בספר הטלפונים.. אבל, אופס! המספר פרח מזכרונך" –. הכנסת המידע לזט"ק נעשתה בצורה של  הסתכלות במספר בספר הטלפונים – יש כאן שימוש בהכנסת פריטים לזכרון חושי בעזרת זכרון איקוני, תמונתי – מערכת זכרון בתחום החזותי המאפשרת אחסון כמויות גדולות של מידע, אך הוא קצר ביותר (כחצי שנייה) ועל כן האדם סייע לעצמו גם בדרך זכרון של לולאה פונולוגית – האדם אמר בקול לעצמו את המספר, זהו משאב המשמש להחזקת מידע המבוסס על דיבור, לצורך עיבודו. תשובה 2:
(א)  בהתייחס להבנת שפה, דו משמעות מבנית מתייחסת למצב בו למילה יש שתי משמעויות שונות – המשמעות המבנית קשורה לחלק התחבירי של המשפט, לכן המשפט המופיע כאן אינו מדויק, כי הדו משמעות מתייחסת לכך שלמשפט יש כמה מבנים תחביריים בעלי משמעות שונה ולא למילה במשפט (מילה = דו משמעות מילונית, לקסיקלית). יפה! 6/6 חשוב לציין נכון או שגוי לפני ההסבר ו לקבל החלטה חד משמעית. תשובה 
3 :
(א)  איום הסטריאוטיפ –  מבחני מנת המשכל הוכחו אכן כמנבאים ותקפים להצלחה בלימודים, בתעסוקה ועוד. אך ישנן נסיבות שעלולות להטות את ציוני המבחן, לדוגמא: איום הסטריאוטיפ איום זה מתרחש בעיקר בתוך קבוצות בעלות סטיגמה ואפיונים  נחותים ושליליים יותר מבחינת משכל, כאשר מי שמשתייך לאותה קבוצת סטריאוטיפ יעשה מבחן משכל בידעיעה שהבחינה בוחנת את כמות המשכל (ולא דברים אחרים, כגון מדדים פסיכולוגיים שונים), אותו סטריאוטיפ עלול לחולל ולגרום את הביצוע החלש המקודד אצל הנבחן, ולא להביא לידי ביטוי את יכולותיו האמיתיות. יפה! (מיותר).
כנ"ל במבחני משכל, קבוצות או גזעים שדבק בהם הסטריאוטיפ שהם חלשים שכלית, כאשר הם מאמינים שמצב הבחינה רלבנטי לסטריאוטיפ, היינו שהוא מודד משכל, אז יפגם הידע האמיתי שלהם בבחינה בשל הסטריאוטיפ.