מטלה 12 מחוננות
מוסד לימוד | המכללה האקדמית בית ברל |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | מחוננות וכישרונות מיוחדים |
שנת הגשה | 2014 |
מספר מילים | 2569 |
מספר מקורות | 2 |
תקציר העבודה
שאלה 1
(לפרק ג) ( 50 נקודות)
2 0 נק') א. הסבירו כיצד נתפסת היצירתיות בעיני גילפורד ובעיני צ'יקסטנמהי. הסבירו במה ) הגישות דומות ובמה הן שונות זו מזו.
משפטים נק') ב. האם ניתן ללמד ולטפח יצירתיות? כללו בתשובתכם התייחסות לגישתו של פרויד ) ולמאמרם של פלדהוסן וגו. חוו דעתכם.
משפטים נק') ג. הסבירו כיצד ממליצה אמבייל להורים להמנע מהרס היצירתיות בגיל הרך. האם ) ממצאיהם של הנטר ומונפורד בנושא הקשר בין תגמול ויוזמה תומכים בעמדתה של אמבייל? נמקו תשובתכם.
שאלה 2
(לפרק ד) (
2 0 נקודות) קראו בעמוד הבא את הקטע על לי באלאן וענו לשאלות הבאות:
10 נק') א. הגדירו את המושג "ילדי פלא" וציינו שלושה מהמאפיינים שלהם המפורטים ) במאמרים של רדפורד וטננבאום.
1 0 נק') ב. האם לי באלאן מתאים להגדרה ולמאפיינים שציינתם בסעיף א'? נמקו ) תשובתכם תוך הדגמה מהקטע.
שאלה 3
(לפרק ד) (
3 0 נקודות)
1 0 נק') א. הגדירו את המושגים הבאים: ניווט עצמי, הנעה, מוקד שליטה פנימי. הסבירו ) את הקשר בין כל אחד מהמושגים שהגדרתם לבין מצוינות.
2 0 נק') ב. הגדירו מהי תת- השגיות והסבירו כיצד היא קשורה למצוינות. פרטו ארבע סיבות ) אפשריות לתת הישגיות בקרב ילדים מחוננים. התייחסו בתשובתכם למאמרים של באום ושל פלאקר ומקינטייר.