עבודה סמינריונית בנושא יכולת ההסתגלות של עובדים זרים בשוק העבודה בישראל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 5929
מספר מקורות 21

תקציר העבודה

המחלקה לניהול וכלכלה עבודה סמינריונית בנושא:
יכולת ההסתגלות של עובדים זרים בשוק העבודה בישראל שם הקורס: שוויון הזדמנויות ואיסור אפליה בעבודה תאריך הגשה: יוני 2012
תוכן עניינים
מבוא
בעבודה זו אציג ואפרט את יכולת ההסתגלות של העובדים הזרים בשוק העבודה בישראל. נושא העובדים הזרים הינו נושא אשר מופיע רבות בכותרות ומעסיק רבים מאיתנו בין אם מתוך רצון להחזירם לארץ מוצאם ובין אם מתוך חמלה על מצבם. בין אם אנו מבקשים למגר את התופעה ובין אם אנו רוצים להעניק להם מקלט כולנו מסכימים על דבר אחד- העובדים הזרים חווים קשיים רבים בהגיעם למדינת ישראל. קושי אחד מיני רבים הוא הקושי להסתגל לשוק העבודה. כאשר ניגשתי לבחון את הסיבות לקושי זה מצאתי כי הקושי נובע ממספר היבטים מרכזיים: ההיבט הפסיכולוגי- אשר נובע מהתהליך הפנימי, אותו עובר המהגר הזר בעת הגיעו לארץ. ההיבט החברתי- אשר נובע מהנורמליזציה בחברה בכל הנוגע לדמות העובד המועדף. וההיבט התעסוקתי אשר נובע משוק העבודה הנוקשה אשר לא מאפשר לזרים להיטמע בתוכו.
בפרק הראשון אתייחס להיבטים התעסוקתיים והחברתיים- אסקור את מאפייני שוק העבודה בישראל, אפרט את דמות העובד המועדף, ואתייחס לאפליה בעבודה.
בפרק השני אתייחס להיבטים החברתיים והפסיכולוגים- אתייחס לתופעת ההגירה, אסקור את מאפייני העובדים הזרים בישראל ואפרט את פעולות הגירוש שמבצעת המדינה.
בפרק השלישי אתייחס בעיקר להיבט הפסיכולוגי- אציג בקצרה מהי הסתגלות ואתייחס למושג זה באמצעות שתי אסכולות מרכזיות. אתייחס למושג הסתגלות תעסוקתית ואפרט את הגורמים המשפיעים על יכולת זו.
לבסוף, אסכם את העבודה ואציג את מסקנותיי.
שוק העבודה בישראל מבוא
כפי שהצגתי בפרק המבוא, מטרת העבודה היא לבחון את יכולת ההסתגלות של העובדים הזרים בשוק העבודה בישראל. לטובת בחינה זו, אציג תחילה את שוק העבודה בישראל ממספר היבטים. כפתיחה לפרק, אתייחס תחילה למאפייניו של השוק בארץ. לאחר אפיון שוק העבודה בישראל, אתייחס למודל של העובד המועדף ואנסה לבחון האם מודל זה תואם למודל של העובד הזר.  אפרט מהי אפליה בעבודה ואתייחס לחוק העבודה בישראל. לאחר סקירה זו, ניתן יהיה לאפיין ביתר קלות את שוק העבודה בארץ ועל ידי כך לגשת למושא העבודה-העובדים הזרים: מיהם, כיצד מתייחס החוק במדינת ישראל אל אוכלוסיה זו, ומהי אחריות המעסיק בארץ אל אותם עובדים.  …