פסיכולוגיה קוגניטיבית עם הערות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
ציון 94
שנת הגשה 2014
מספר מילים 1217
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) מנהל עסקים הקורס:       10264 פסיכולוגיה קוגניטיבית חומר הלימוד למטלה: יחידה 5
מספר השאלות: 2
משקל המטלה:  5   נקודות   סמסטר:       א2014 מועד אחרון להגשה: 29/12/13
     (  )     קיימות שתי חלופות להגשת מטלות:
·          שליחת מטלות באמצעות מערכת המטלות המקוונת באתר הבית של הקורס ·          שליחת מטלות באמצעות הדואר או הגשה ישירה למנחה במפגשי ההנחיה הסבר מפורט ב"נוהל הגשת מטלות מנחה" שימו לב:
בממ"ן זה רצוי מאוד להיעזר בחומרי העזר הבאים:
1. הלומדה על תפיסה (בתוך "לומדות" באתר הקורס)
2 . פרקים 3-5 בחוברת העזר,
2 . פתרון ממ"ן לדוגמה מס' מנהל עסקים שבאתר הקורס,
3 . ההנחיות לכתיבת תשובות בממ"ן שבאתר הקורס.
שאלה 1 – שאלה זו מתייחסת ללומדת הקורס שנמצאת באתר הקורס תחת כפתור "לומדות" בעמוד הבית של האתר (58 נק')   55/58
הניסוי של נבון המוצג בפרק תפיסת צורה ביח' 5, ובלומדה ליח' 5 בתוך הפרק ""תפיסת צורה – גישה הוליסטית – הגשטלט", מדגים יפה את אופן השימוש בדפוס זמני תגובה לצורך הסקה לגבי שאלות קוגניטיביות. השאלה הקוגניטיבית שלגביה רוצים להסיק מניסוי זה היא: מי משתי הגישות לתפיסת צורה: הגישה ההוליסטית, שעל פיה העיבוד הגלובלי קודם ללוקלי, או הגישה האנליטית, שעל פיה העיבוד הלוקלי קודם לגלובלי, היא הנכונה?
בניסוי זה נמדדים זמני תגובה (המשתנה התלוי) כפונקציה של שני משתנים בלתי תלויים: סוג הזיהוי הנדרש (זיהוי לוקלי או זיהוי גלובלי), ו-מידת ההתאמה בין האות הגלובלית והאות הלוקלית (תואם או לא תואם).
א.      
1 .
בניסוי זה מצא נבון ש- ___________ (רק העיבוד הלוקלי משפיע על הזיהוי הגלובלי/ רק העיבוד הגלובלי משפיע על הזיהוי הלוקלי/ שניהם משפיעים זה על זה). – 6 נק'  6/6 
2 .  אילו היה נבון מוצא שזמן התגובה בתנאי הזיהוי הגלובלי התואם קצר יותר מזמן התגובה בתנאי הזיהוי הגלובלי הלא-תואם זה היה מעיד על כך ש- __________  (העיבוד הגלובלי משפיע על הזיהוי הלוקלי/ העיבוד הלוקלי משפיע על הזיהוי …