פסיכופתולוגיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1592
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן)  מנהל עסקים הקורס:      
1 0619 – פסיכופתולוגיה חומר הלימוד למטלה:    פרקים מהספר: 13 (מעמ' 778 ואילך), מנהל עסקים, 16, 17 וסרטים 9,10.
מספר השאלות: מנהל עסקים משקל המטלה:    5 נקודות סמסטר:     חלופי (ק) מועד אחרון להגשה: מיידי     קיימות שתי חלופות להגשת מטלות:
·          שליחת מטלות באמצעות מערכת המטלות המקוונת באתר הבית של הקורס ·          שליחת מטלות באמצעות הדואר או הגשה ישירה למנחה במפגשי ההנחיה הסבר מפורט ב"נוהל הגשת מטלות מנחה" הממ"ן מתייחס לפרקים 13 (מעמ' 778 ואילך), מנהל עסקים, 16 ו- 17 מתוך ספר הלימוד ולסרטים 9 ו-10. על השאלות כולן ניתן לענות מהפרקים שאתם מתבקשים לקרוא מתוך הספר ומהסרטים ואין צורך להשתמש בכל חומר נוסף.  בשאלות הפתוחות הקצרות, עליכם לענות על השאלות בקצרה ולעניין, בהתאם למגבלת האורך המוקצבת בכל שאלה. ממ"ן שיחרוג ממגבלות אלו יוחזר לשולחו ללא בדיקה,  או שיורדו בו נקודות. את התשובות הפתוחות עליכם לכתוב במילים שלכם, ולא להעתיק מילה במילה מתוך הספר. בכל שאלה מצויין משקלה מסך כל הממ"ן.
שימו לב: בשאלות בהן אתם מתבקשים להגדיר מושגים, עליכם לכלול בהגדרה שיוך המושג לקטגוריה רחבה יותר, דוגמאות ספציפיות של המושג (אם ניתן), בנוסף לעיקרי המושג.  אנא אל תחרגו ממספר השורות המוקצב להגדרה (על חריגה ירדו נקודות).
שאלה 1            (פרק 13) (7 נקודות- נקודה אחת לכל תשובה נכונה) לגבי פיגור:
א.       רוב האנשים שסובלים מפיגור סובלים מפיגור קל.
ב.       רוב האנשים שסובלים מפיגור הנם בעלי מנת משכל (I.Q.) פחותה מ- 20.    ג.         שכיחות קיומן של ההפרעות הפסיכיאטריות אצל אלו הסובלים מפיגור שכלי זהה לזו שבכלל האוכלוסייה.
ד.       פיגור שכלי עלול גם להיגרם כתוצאה מחסך בגרייה סביבתית ולא רק עקב סיבות ביולוגיות.    ה.       הגדרת ה-DSM-IV לפיגור שכלי, דורשת תפקוד אינטלקטואלי נמוך מהמוצע במבחני משכל וגם פגיעה בתפקוד ההסתגלותי בתחומים שונים.
ו.         לפי ה-DSM-IV, כדי שאדם יוגדר כסובל מפיגור שכלי בעיותיו צריכות היו להופיע לראשונה לפני גיל 18.
ז.        פיגור שכלי מקודד על ציר II, של ה-DSM-IV.
שאלה 2 (פרק מנהל עסקים) (8 נקודות- עד משפטים שורות) הגדירו את המושגים הבאים (עד 4 שורות למושג):
א.       הפרעת חרדת-יתר (OVERANXIOUS DISORDER). תשובה: …
ב.       הפרעת חרדת פרידה (SEPERATION ANXIETY DISORDER). תשובה : חרדת פרידה מוגברת שלא תואמת התפתחות, מתח חזק כשמתרחשת או צפויה פרידה , דאגנות לגבי אבדן או נזק שיגרם לאוביקט ההתקשרות, דאגה שיקרה משהו נורא שיגרום לפרידה מאוביקט ההתקשרות. ההפרעה אינה חלק מהפרעת התפתחות רחבת היקף שאלה 3 (פרק מנהל עסקים) (10 נקודות) אתם פסיכולוגים המנסים לבדוק האם הילד שלפניכם סובל מאוטיזם. כיתבו תיאור קצר של התנהגותו של הילד, שאיש מקצוע יאמר בודאות שהמדובר בהפרעה זו ולא אחרת.
תשובה : הילד הנדון לא מגיב להתרחשויות סביבו ונראה מנותק במשך רוב הזמן. עושה רושם שהילד לא מצליח להתרכז ביותר ממשימה אחת אם בכלל, מתקשה בדברים פשוטים כגון לבישת בגדים וזונח מטלות פשוטות אלו במהירות. הילד ממלמל לעיתים דברים ומילים לא ברורים- לא תואמים לסיטואציה ולא עושה רושם שדבריו נועדים לשם תקשורת, בכלל עושה רושם שהילד לא מצליח ולא מעוניין לתקשר, הוא מרוכז בניעור סלסלה קטנה עם חלקי לגו קטנים במשך רוב היום. הילד לעיתים קרובות לא מצליח לשלוט בצרכיו ועושה רושם שלא שם לב לכך שמכנסיו רטובות ומסריחות. כאמור במשך רוב היום הילד יושב בפינת הספה ולא עושה רושם ששם לב לאנשים שנכנסים ויוצאים מהחדר. שאלה  4  (סרט מס' 9) (5 נקודות) א.       …
שאלה 5 (פרק 16) (5 נקודות) הטיפול בהלם חשמלי (ECT- ELECTROCOVULSIVE THERAPY) משמש בעיקר  :

שאלה 6 (פרק 16) (5 נקודות) שימושם העיקרי של סמי ההרגעה החזקים (MAJOR TRANQUILIZERS) הוא במקרים של :
א.       –
שאלה 7  (פרק 17) (5 נקודות) אב הנמצא בחוף הים מנסה לבטל את פחדו הנוראי של ילדו הקטן להכנס למים בכך שהוא נושא את בנו במהירות ומטילו אל המים בכדי שיראה כי לא קורה לו שום דבר רע.  ניתן לאמר על אב זה כי :
א.       …
שאלה 8 (פרק 17) (5 נקודות) הגדר את המושגים הבאים(2.5 נק' לכל תשובה, עד 3 שורות לתשובה) …