מטלה בקורס פסיכופתולוגיה
קורס 10619 , ממ"ן 11 , ציון 98
ממ"ן
ממ"ן 11 , מטלה 11 בקורס פסיכופתולוגיה באוניברסיטה הפתוחה ציון 98 תואר בפסיכולוגיה סמסטר קיץ 2024 עם ניסוח שימושי לתשובות
העבודות בקורס: סיכום, ממ"ן 11, ממ"ן 12, ממ"ן 13, ממ"ן 14, ממ"ן 15,
ממ"ן 11 , מטלה 11 בקורס פסיכופתולוגיה באוניברסיטה הפתוחה ציון 98 תואר בפסיכולוגיה סמסטר קיץ 2024 עם ניסוח שימושי לתשובות
ממן 12 פסיכופתולוגיה ציון 100 סמסטר קיץ 1.א. למיקה יש הפרעת אכילה בולמוסית. מיקה מדווחת על אפיזודות חוזרות של אכילה בולמוסית בהתאם לתסמינים לאבחון ההפרעה ע"פ ה5DSM. האפיזודות מתרחשות אחת לשבוע…..א. אמיר סובל מהפרעת אישיות סכיזואידית מאשכול A…
עבודה זו נותנת מענה לשאלות בממ"ן 11 בקורס פסיכופתולוגיה טיפול בOCD – המודל הדו תהליכי של מאורר מציע כי חשיפה לאובייקטים או למצבים מפחידים עשויה להועיל בטיפול בהפרעת טורדנות כפייתיות אם היא מלווה במניעת הטקס וכך המטופל יכול להיווכח כי עם הזמן עוצמת החרדה תפחת מאליה גם בלי טקס. נחשב כיום לצורה היעילה ביותר של […]
נושאים: פרק 1 – פסיכופתולוגיה: סקירה כללית וגישות מחקר פרק 2 – מבט היסטורי ומבט עכשווי על התנהגות רצויה – למידה עצמית פרק 3 – גורמים סיבתיים ונקודות מבט בפסיכולוגיה פרק 4 – הערכה קלינית ואבחנה פרק 5 – עקה ובריאות הגוף והנפש פרק 6 – פאניקה, חרדה, טורדנות ועוד
אלמנטים של פסיכופתולוגיה: סבל/ מצוקה: מאפיין חלק מהפרעות הנפש, אך לא בהכרח (מניה), לא כל מצוקה מאובחנת כהפרעת-נפש. חוסר הסתגלות/ פגיעה בתפקוד התנהגות בלתי צפויה ואובדן שליטה בולטות והתנהגות יוצאת דופן תחושת אי-נוחות של הצופה פגיעה במוסכמות חברתיות ומוסריות (לא לעבוד). התנהגות לא-מובנת או לא רציונאלית (אלמנט זה כולל את הפרעות החשיבה, שהינן סימפטום מובהק […]
העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות: שאלה 1: חוניטה הינה אישה משבט האוסטרו-יפניים במזרח התיכון. היא מאמינה, כמו רבים מבני שבטה, כי זברות יכולות לקרוא מחשבות של אנשים. ע"פ הDSM 5 אם זהו הסימפטום היחיד שמאפיין את חוניטה היא: א. סובלת מסכיזופרניה. ב. סובלת מהפרעת הרהורי שווא (כיוון שהדלוזיות לא ביזאריות). ג. היא תוגדר […]
מטלת מנחה (ממ"ן) 12 הקורס: פסיכופתלוגיה 10619 תשובות 1 . ההבדל בין מחלות פסיכוגניות לבין הפרעות סומטופורמיות הוא כי מחלות פסיכוגניות הם מחלות אשר הינם פיזיות (יש ממצאים פתולוגיים) ואחד מהגורמים המשפיעים עליהם הם גורמים נפשיים ואילו הפרעות סומטופורמיות הינם תלונות על סימפטומיים גופניים של מחלות אולם ללא ממצא פתולוגי מכיוון שמקורם הוא פסיכולוגי. […]
מטלת מנחה (ממ"ן) 14 הקורס: פסיכופתלוגיה 10619 תשובות 1 . א. לא נכון. ב. לא נכון. ג. נכון. ד. נכון. ה. נכון. ו. נכון. ז. נכון. 2 . נגדיר את המושגים הבאים: א. לקות למידה הפרעה זו נמצאת על ציר I של dsm-iv : מצב בו הישגי הנבדק במבחני קריאה , הבעה וחשבון , […]
קורס פסיכופתולוגיה 10619 אביב ב2016 מטלת מנחה 15- שאול המלך תמצית בחרתי לנתח בעבודה זו את דמותו של שאול המלך. שאול הינו המאחד של שבטי ישראל לממלכה אחת בפעם הראשונה אי פעם כמלכות, במאה ה11 לפנה"ס. בתנ"ך מופיעה דמותו של שאול בספר שמואל א'. כמו כן חז"ל במקורותיהם כמדרשים, אגדות ופירושים, הרחיבו את היריעה על […]
ממן 11 פסיכופתולוגיה -תקציר 1 .התנהגות חריגה בתחום הדתי,כמו הצטרפות לכת. 2.ציר 2. 3. א. תסמונת-מיקום שם המחלה-אוסף של תסמינים המופיעים יחד בהפרעה ומייצגים את התמונה הטיפוסית להפרעה. כדי לאבחן תסמונת יש לבדוק שורה של תסמינים המגדירים אבחנה זו על פי מדריך ה- DSMהמגדיר תסמונות שונות ומספק להם שורה של אמות מידה מגדירות. תסמונת מסווגת […]
ממן 12 פסיכופתולוגיה תקציר 1 א. השפעת אינבו-סוג של קשר בין גורמים פסיכולוגים לפיזיולוגיים-השפעה פיזיולוגית חיובית שאדם מתנסה בה לאחר מתן טיפול דמה שאין בו כל השפעות פיזיולוגיות ישירות או רלוונטיות, היות שהוא מאמין שהוא מקבל טיפול פעיל יעיל, זו ציפייה שמגשימה את עצמה. ב. מחלות פסיכוגניות-מיקום מחלות הנגרמות או משתמרות עקב גורמים פסיכולוגיים. המחלה […]
ממן 1 3 פסיכופתולוגיה תקציר שאלה 1 : א. על מנת שאדם יוגדר, עפ"י ה-DSM-IV כסובל מדיסתימיה ולא מהפרעת דכאון קשה, עליו לסבול מתחושות עצבות לפחות שבועיים. נכון/לא נכון ב. מבין כל ההפרעות החד-קוטביות, רק בדיסתימיה יכולה להיות היפומאניה. נכון/לא נכון שאלה 2 : א. הפרעות דיכאון לא יכולות להופיע בגיל הילדות. ההופעה המוקדמת ביותר […]
ממ"ן 14 פסיכופתולוגיה תקציר 1 א. פיגור שכלי קל- פיגור שכלי נמצא בציר 2 רמת IQ- בין 70-50 -והם הרוב המכריע של המאובחנים כמפגרים בשכלם ורמתם האינטלקטואלית כבוגרים דומה לזו של ילדים ממוצעים בני 11-8. הסתגלותם החברתית דומה לרוב לזו של מתבגרים אף שלרוב ללא הדמיון, כושר ההמצאה והשיפוט של מתבגרים נורמליים ב. לקות למידה- […]
ממ"ן 11 פסיכופתולוגיה ציון 98 מועד 2015 ב 1 . ג- הפרעת האשיות התלותית על ציר II והפוביה על ציר I 2 . ו- אף תשובה אינה נכונה 3 . ב- מחקר המביט לאחור מנקודת המבט של ההווה 4 . א- מקרים בהם שתי הפרעות או יותר מופיעות יחד אצל אותו אדם 5. ג- זו […]
ממ"ן 12 פסיכופתולוגיה ציון 94 מועד 2015 ב 1 ) א) השפעת אינבו- סיכויי השיפור של חולה המאמין כי הטיפול יהיה יעיל גבוהים בהרבה מסיכויי השיפור של חולה שלא מאמין שהטיפול יהיה יעיל, גם כשלטיפול אין השפעות פיזיולוגיות ישירות. ב) טיפוס A- אדם בעל דפוס התנהגות שכרוך בחף תחרותי מופרז, חוסר סבלנות או קוצר זמן, […]
ממ"ן 13 פסיכופתולוגיה ציון 93 מועד 2015 ב 1 . א. נכון ב. לא נכון ג. – 2 . ג- הפרעת הסתגלות עם מצב רוח מדוכא. 3 . א. דן, במהלך החודש האחרון, איבד לחלוטין עניין בפעילויות שקודם לכן אהב לעשות כמו לשחק כדורגל עם חבריו ולבשל, דבר שכל כך אהב לעשות עד – 4 […]
ממן 12 – פסיכופתולוגיה שאלה 1 (פרק 8 וסרט רביעי) (6 נקודות) הגדירו את המושגים הבאים (עד 3 שורות להגדרה. 3 נקודות לכל תשובה מלאה) (סה"כ 6 נקודות) (שימו לב לשייך את המושג לקטגוריה אליה הוא שייך, לתת דוגמאות במידת הצורך ולציין את עיקרי המושג): א. מחלות פסיכוגניות (PSYCHOGENIC ILLNESS): הפרעות קליניות מציר 1 – […]
ממן 13– פסיכופתולוגיה שאלה 1 (פרק 6) (8 נק', 2 נק' לתשובה נכונה) על מנת שאדם יוגדר, עפ"י ה-DSM-IV כסובל מדיסתימיה ולא מהפרעת דכאון קשה, עליו: א. לסבול מתחושות עצבות לפחות שבועיים. נכון/לא נכון ב. לסבול מתחושות הדיכאון באופן רצוף, ללא הפוגות בכל זמן שההפרעה נמשכת. נכון/לא נכון ג. להתנסות בהרהורי שווא (דלוזיות), […]
ממ"ן 14 פסיכופתולוגיה שאלה 1 (פרק 13) (7 נקודות- נקודה אחת לכל תשובה נכונה) לגבי פיגור: א. רוב האנשים שסובלים מפיגור סובלים מפיגור בינוני. נכון/לא נכון ב. רוב האנשים שסובלים מפיגור הנם בעלי מנת משכל (I.Q.) פחותה מ- 20. נכון/לא נכון א. שכיחות קיומן של ההפרעות הפסיכיאטריות אצל אלו הסובלים מפיגור שכלי […]
ממ"ן 11 1 . ג' 2 . ב' 3 . אדם שיקבל ציון בין 40- 50 יש לו לרוב תסמינים אבנורמליים חמורים כגון : הרהורי התאבדות, טקסים אובססיביים מאוד השולטים בו ומקשים על תפקודו התקין, ו/או כל ליקוי חמור בתפקוד בחברה כגון מיעוט ואף היעדר חברים מהסיבה שאינו יכול להתמיד בקשר חברתי ומכאן שגם כך […]
מטלת מנחה (ממ"ן) מנהל עסקים הקורס: 1 0619 – פסיכופתולוגיה חומר הלימוד למטלה: פרקים מהספר: 13 (מעמ' 778 ואילך), מנהל עסקים, 16, 17 וסרטים 9,10. מספר השאלות: מנהל עסקים משקל המטלה: 5 נקודות סמסטר: חלופי (ק) מועד אחרון להגשה: מיידי קיימות שתי חלופות להגשת מטלות: · שליחת מטלות באמצעות מערכת המטלות המקוונת באתר […]
שאלה 1 (פרק 5) ( 6 נק') מהו המשפט הנכון לגבי הפרעות מצב רוח והתאבדות : א. ההפרעה הקשה ביותר מבין הפרעות מצב הרוח החד-קוטביות היא הדיסתימיה. ב. כל מי שסובל מדיכאון קשה בסופו של דבר מצליח להתאבד. ג. על מנת שאדם יוגדר כסובל מדיסתימיה, הוא צריך לסבול לפחות שנתיים מדיכאון, ללא הפוגות כלל. ד. […]
ציטוט שאלות הממ"ן: שאלה 1 לגבי הפרעות סומטופורמיות, פסיכוגניות (פסיכוסומטיות) והפרעות אכילה (2 נק' לכל תשובה) : א. היד השמאלית של יונה משותקת וחסרת תחושה ובדיקות מקיפות גילו תפקודים עצביים ושריריים פגומים. הבעיה הפיזיולוגית מחריפה בשעות מתח. נראה שיונה סובלת מהפרעה פסיכוגנית (פסיכוסומטית). נכון/לא נכון ב.אדם שמרגיש טוב יותר לאחר שקיבל כדור שעשוי כולו […]
שאלה 1 (פרק 5) (1 נקודות) העובדה שדנה סובלת מהפרעת אישיות היסטריונית תקודד על ___________ של ה–DSM .IV א. ציר I. ב. ציר II. ג. ציר III. ד. ציר IV. ה. ציר V. שאלה 2 (פרק 5) (1 נקודות) דנה סובלת מהפרעת אישיות נרקיסיסטית. היא עובדת באופן קבוע כמלצרית בבית […]
ממ"ן 11 הציון הוא 99. יופי של עבודה! כתובה היטב ומעידה על הבנה יישר כח שאלה 1 : ג. התנהגות חריגה בתחום הדתי, כמו הצטרפות לכת.5/5 שאלה 2 : א. חמשת צירי ה-DSM-IV: (1) תסמונות קליניות או מצבים אחרים שיש למקד בהם את תשומת הלב הקלינית (2) הפרעות אישיות ופיגור שכלי. (3) מצב רפואי (4) […]
ממ"ן 13 הציון הוא 98. יופי של עבודה! בהצלחה בלמידה לבחינה שאלה 1 : ג. הפרעת הסתגלות עם מצב רוח מדוכא.5/5 שאלה 2 : א. לא נכון ב. לא נכון ג. לא נכון ד. נכון ה. נכון 10/10 שאלה 3 : היפומאניה: צורת ביטוי של הפרעת מצב רוח דו קוטבית 2 או ציקלותימיה בה […]
ממ"ן 14 הציון הוא 96. העבודה מאד יפה! בהצלחה בהמשך הלימודים ושיהיה קיץ נעים וקל שאלה 1 : פיגור שכלי קל: מאפיין את רוב אוכלוסיית המפגרים. הפיגור הנובע בעיקר ממקופחות חברתית-כלכלית-חינוכית ולרוב הפיגור לא מלווה בליקויים פיזיים/ נוירולוגים. בעלי רמה אינטלקטואלית שמזכירה ילדים בגיל 11-8 , וטיפול סוציאלי-חינוכי עשוי להביא לשיפור ניכר בקרב קבוצה זו. […]
א. חמשת צירי ה-DSM-IV- תסמונות קליניות- מה יש למטופל, דוגמא: סכיזופרניה. הפרעות אישיות ופיגור- ציר זה כולל בעיות אישיות מתמשכות. מתייחס לשאלה מי הוא? -. חשוב להשתמש בתיוג בזהירות מכמה סיבות: סיבה 1- נבואה המגשימה את עצמה- האדם החולה עלול להתנהג בהתאם לציפיות "התפקיד", בתור חולה סכיזופרניה "מצופה" ממנו להתנהג בדרך מסוימת, הסביבה מצפה ממנו […]
ממן 12 פסיכופתולוגיה: שאלה 1: א-נכון ב- נכון ג- לא נכון ד- נכון שאלה 2:סעיף ו' נכון שאלה 3: דומה בין התסמינים: …
ממ"ן 11 שאלה 1 (פרק 1) (5 נקודות) קיים נוהג בשבט ה"היטו" באפריקה של גברים להתלבש כנשים ונשים כגברים, בשל מחשבה שהדבר יבלבל את … שאלה 2 (פרק 1) (8 נקודות) ויקטור מאובחן כסובל מהפרעת פאניקה ומהפרעת אישיות גבולית. הוא מזריק כל בוקר אינסולין בשל מחלת הסכרת שלו. בשנה האחרונה הוא פוטר מהעבודה והתגרש. במקביל […]
מטלת מנחה (ממ"ן) 12 שאלה 1 (פרקים 7 ו- 8) (6 נקודות) מה ההבדל בין מחלות פסיכוגניות (PSYCHOGENIC ILLNESSES) לבין הפרעות סומטופורמיות? פרט בקצרה (עד 10 שורות לתשובה). שאלה 2 (פרק 8) (5 נקודות) לפי גישת הרפואה ההתנהגותית, יש מקום להתייחס להיבטים פסיכולוגים של ההפרעה הפיזיולוגית בהקשר של: שאלה 3 (פרק 8) (5 נק') אלו […]
מטלת מנחה (ממ"ן) 13 שאלה 1 (פרק 6) (4 נקודות- נקודה אחת לכל תשובה) מה נכון לגבי הפרעות מצב רוח חד-קוטבית : שאלה 2 (פרק 6) (5 נקודות- נקודה אחת לכל תשובה נכונה) דנה הגיעה לבית החולים הפסיכיאטרי, כשהיא מרגישה "מלכת העולם", בעלת כוחות על טבעיים ושומעת קולות שאף אחד לא שומע : שאלה 3 […]
מטלת מנחה (ממ"ן) 14 שאלה 1 (פרק 13) (7 נקודות- נקודה אחת לכל תשובה נכונה) לגבי פיגור: שאלה 2 (פרק 13) (5 נקודות) מהי התשובה הנכונה לגבי ליקויי למידה: שאלה 3 (פרק 14) (8 נקודות- עד 15 שורות) אתם פסיכולוגים המנסים לבדוק האם הילד שלפניכם סובל מהפרעת ליקוי קשב-פעלתנות יתר (AD/HD=ATTENTION DEFICIT/HYPERACTIVITY DISORDER). כיתבו תיאור […]
פסיכופתולוגיה: חקר סטיות התנהגות ונסיונותינו להבינן חיוניים להבנה מלאה של החוויה האנושית. תחום הפסיכופתולוגיה התמקד תמיד בניתוח התנהגות בעייתית, התנהגות שבמובן מסוים אינה עומדת בדרישות ההסתגלות והקבילות החברתית. בדרך כלל אנו מסוגלים למצוא הסברים מתקבלים על הדעת להתנהגות אחרים ולהתנהגותנו שלנו למרות שלעתים הן אינן עוברות סף מינימאלי של רציונליות או הערכה מפוכחת של התוצאות […]