מבוא לפסיכולוגיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 905
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

ממ"ן 14 שאלה 1
א. על פי תאוריית הנטיות הפנימיות, המסבירה ציפייה המונעת על ידי התנהגויות פנימיות של הפרט, ניתן להסביר את המוטיבציה של דנה שמונעת מול המציאות הסובייקטיבית שלה ולא אל מול זו האובייקטיבית- היא ציפתה להצליח במבחן על סמך המקורות הפנימיים שלה ולא על סמך גורמים חיצוניים העלולים להשפיע על התוצאה, ומשלא הצליחה היא תולה את האשמה בעצמה …
שאלה 2
א. על פי המודל של ג'יימס ולנגה, רגש "אהבה ממבט ראשון" מרחש בצורה הבאה: אני מבחין במישהי התואמת את טעמי- נוצר גירוי מעורר המביא אותי למצב עוררות המתפרשת כרגש עז של אהבה- מה שמביא לתחושת "האהבה ממבט ראשון", מבחינה פיזיולוגית מערכת העצבים ההיקפית מעבירה למערכת העצבים האוטונומית (הבחנה בבחורה ע"פ חושי הראייה או הריח לדוג'), תוך פעילות מוגברת של הענף הפרסימפתטי, שיוצרת את התגובה הפנימית של רגש האהבה ממבט ראשון. במוח …
שאלה 3
א. לפי הגישה הפסיכואנליטית אדם נתפס כבעל חופש בחירה מועט מאד, שכן גישה זו נשענת בעיקרה על כך שהתנהגותו של האדם היא תוצר מאוויו הלא מודעים ומטופחת על ידי דטרמניזם נפשי, שמניח כי כל ההתנהגויות של האדם ותגובותיו הנפשיות מונחות על ידי התנסויות קודמות, בעיקר בילדות המוקדמת.
לפי הגישה החברתית (בנדורה) האדם בעל חופש בחירה רב יותר, … התחשבות בסביבה).
לפי הגישה ההומינסטית האדם הוא חיובי ביסודו, מטרתו להפוך את חייו לנעימים יותר בכדי שיוכל לספק את צרכיו ולהגיע למימוש העצמי שלו, רוג'רס הדגיש את חשיבותה של ההערכה החיובית הבלתי מותנת- לקבל את עצמנו וסביבתנו על אף חולשות וכשלונות.
שאלה 4
1 . לא נכון, הוא טען שניתן לייחס תוצאות מסוימות לנטיות פנימיות ואילו אחרות ניתן לייחס לגורמים חיצוניים, והייחוס קובע כיצד הפרט יתנהג ע"פ פרשנותו הסובייקטיבית.
2. נכון, התיאוריה שלו- התיאוריה הנוירו-תרבותית, מבחינה אוניברסלית ישנה …