ביולוגיה כללית א- עם הערות

תקציר העבודה

הממ"ן עוסק בביולוגיה ובכימיה בסיסיות: דוח מעבדה מלא על ניסוי פלסמוליזה, ניסוי פוטוסינתזה, תמיסה היפרטונית, תמיסה היפוטונית, דיפוזיה, אוסמוזה, עמילן, יוד. בדוח מפורטים בעיקר תוצאות הניסוי, גרפים בכימיה ובביולוגיה ומצורפות תמונות ממיקרוסקופ.
עבודת הגשה ממ"ן
1 2 בקורס ביולוגיה כללית א 20118 עם הערות ממ"ן 12
ניסוי הפלזמוליזה.
1. מטרת הניסוי: לבדוק את השפעת תמיסות היפוטונית והיפרטונית על נפח התאים באפידרמיס של בצל סגול.
2. השערה: בתמיסה ההיפרטונית (מי מלח)- באפידרמיס הבצל תתרחש פלזמוליזה, בעקבות השוואת ריכוזים, המים יצאו מהתאים וחלולית התא תתכווץ ותתרחק מהדופן (וכך גם ממברנת התא). בתמיסה ההיפוטונית (מים): תתרחש דפלזמוליזה, מים יחדרו לתאים וחלולית התא תיצמד לדופן (וכך גם ממברנת התא).
3 . שיטות וחומרים: חומרים- משתנה תלוי – מבנה אפידרמיס הבצל- בדגש על צורת החלולית. פיסה קטנה מאפידרמיס הבצל על זכוכית נושא עם טיפת נוזל; משתנה בלתי תלוי – טיפת מים (תמיסה היפוטונית) וטיפת תמיסת מלח NaCl  (תמיסה היפרטונית). שיטות – התבוננות במתרחש בתאים בעזרת במיקרוסקופ. מיקרוסקופ הוא מכשיר המשמש הגדלה ויזואלית של פרטים. בשימוש במיקרוסקופ הנחנו את הזכוכית הנושאת על המגש באמצעות התופסן, כיוונו את המיקרוסקופ להגדלה הקטנה ביותר (בהתחלה), באמצעות כוון גס ועדין ולאחר מכן התקדמנו להגדלה בינונית וגדולה.
4. התוצאות: תחילת אציג את התוצאות שהתקבלו בתמיסה היפוטונית (דפלזמוליזה): צילום באמצעות מצלמה מהמיקרוסקופ ולאחר מכן אציג ציור קצר המלווה בהסבר מפורט –